Proces

  • Wat is webdealer?

    Wat is webdealer?

    Webdealer is de online omgeving waarin je als dealer offertes kunt maken voor Private Lease en zakelijke lease. Je stelt eenvoudig de auto samen inclusief opties en accessoires. Aan de hand van deze gegevens wordt de leaseprijs berekend. Vervolgens kan je de offerte per e-mail delen met de klant of deze zelf downloaden. 

  • Hoe krijg je toegang tot webdealer?

    Hoe krijg je toegang tot webdealer?

    De dealer kan toegang tot webdealer aanvragen door onderstaande gegevens te mailen naar info@privatelease.opel.nl. Hier wordt de aanvraag verwerkt waarbij de desbetreffende persoon vervolgens een e-mail ontvangt met je inloggegevens. 

    De volgende gegevens hebben wij nodig: 

     

    Voornaam

    Achternaam

    Initialen

    Geslacht

    E-mailadres

    Dealernaam

    In / uit dienst per

     

    Ook bij het uit dienst gaan moet dit doorgegeven worden. Dan wordt het account gedeactiveerd. 

  • Hoe gebruik je webdealer? (document)

    Hoe gebruik je webdealer? (document)

    Bekijk hier de handleiding over webdealer.

     

    Handleiding webdealer

  • Hoe moet je inloggen? (video)

    Hoe moet je inloggen? (video)

  • Hoe maak je een offerte en hoe vind je deze terug? (video)

    Hoe maak je een offerte en hoe vind je deze terug? (video)

  • Hoe configureer je een auto? (video)

    Hoe configureer je een auto? (video)

  • Hoe sla je een offerte op en verzend je deze? (video)

    Hoe sla je een offerte op en verzend je deze? (video)

  • Hoe download je een offerte vanuit webdealer?

    Hoe download je een offerte vanuit webdealer?

    Vanuit webdealer is het mogelijk om een offerte te downloaden. Onderin het scherm springt een pop-up omhoog, deze moet je openen en vervolgens wordt de offerte gedownload.

  • Hoe ziet de offerte eruit?

    Zie hier een voorbeeld van een offerte. Klik op de afbeelding voor een uitleg.

     

     

    Private Lease OfferteZakelijke offerte

  • Kan je extra korting verrekenen in webdealer?

    Kan je extra korting verrekenen in webdealer?

    In webdealer is er een mogelijkheid om extra korting in de calculatie te verwerken. Dit is een korting die de dealer dan extra aan Arval verleent naast de standaard fleetownerkorting en de mogelijke ondersteuning die de importeur met de dealer afstemt voor de order. De extra korting is in te geven als absoluut bedrag. Als de dealer een aanvullend percentage korting wil geven, dan vraagt Arval de NCP (nettocatalogusprijs) van de auto en de opties op te tellen en te vermenigvuldigen met het percentage. Als de auto is geleverd, zet de dealer deze kortingen op de factuur naar Arval:

    - de standaard fleetownerkorting

    - de mogelijke ondersteuning die de importeur met u afstemde voor deze order

    - het absolute bedrag aan korting wat u daarnaast nog invulde in de calculatietool.

  • Mogen pre-registratieauto's worden ingezet als leaseauto?

    Mogen pre-registratieauto's worden ingezet als leaseauto?

    Het is niet toegestaan om pre-registratieauto’s in te zetten als leaseauto. De bijloopkorting die Opel geeft op de leaseauto vervalt op het moment dat een pre-registratieauto wordt ingezet. Mocht de dealer toch een pre-registratie in willen zetten als leaseauto, neem dan eerst contact met Opel Private Lease.

  • Kan een voorloopauto ingezet worden?

    Kan een voorloopauto ingezet worden?

    Ja dit kan. Indien een klant een voorloper nodig heeft, mag de dealer deze voor de klant regelen. De factuur gaat rechtstreeks van de dealer naar de klant. Heeft de dealer geen mogelijkheden om een voorloper in te zetten, dan kan Opel Private Lease dit regelen.

  • Hoe wordt de laadpaal opgenomen in het contract?

    Hoe wordt de laadpaal opgenomen in het contract?

    Een laadpaal wordt niet standaard opgenomen in het contract. De dealer is verantwoordelijk om met de klant te overleggen of een laadpaal nodig is / gewenst is. De dealer laat dit vervolgens weten aan Arval. Dit gaat als volgt: 

    Opel (importeur) heeft in de accessoirelijst een laadpakket opgenomen. De dealer vult de prijs in voor de laadpaal via webdealer onder de code diverse accessoires, de laadpaal dient ook gemeld te worden in het opmerkingenveld en er dient een accessoirecode aangemaakt te worden. De dealer vult de prijs in voor de laadpaal via webdealer, zodat de laadpaal direct wordt meegenomen in de leaseprijs. De dealer is verantwoordelijk voor het volledige proces met de klant zoals het inschakelen van een installateur voor de laadpaal. 

  • Wat gebeurt er met de laadpaal bij einde contract?

    Wat gebeurt er met de laadpaal bij einde contract?

    Bij het einde van het contract is de klant eigenaar van de laadpaal. 

    De dealer hoeft hier geen actie te ondernemen. 

  • Zijn schadevrije jaren van invloed op het leasecontract?

    Zijn schadevrije jaren van invloed op het leasecontract?

    Bij Arval hebben schade vrije jaren geen invloed op de leaseprijs. 

    Wil de klant haar schadevrije jaren behouden, dan kan de klant voorafgaand aan het leasecontract met Arval een schriftelijke verklaring opvragen bij haar huidige verzekering omtrent schadevrije jaren. De klant kan deze verklaring ook opvragen aan het einde van de leaseperiode bij Arval. De klant is hier dus zelf verantwoordelijk voor. Let op: dit geeft geen garantie dat een volgende verzekeraar ook daadwerkelijk de schadevrije jaren meeneemt.

  • Is er een handleiding van de checkout voor klanten?

    Is er een handleiding van de checkout voor klanten?

    Ja deze is er. Hier kan je de handleiding van de checkout downloaden en meegeven aan de klant. Zo kunnen zij thuis de checkout afronden.

  • Wat moet je doen bij een tweede contracttant?

    Wanneer er sprake is van een tweede contractant bij een contract is er een extra handeling nodig. Zie hieronder de stappen:

    1. Het digitaal ondertekende contract printen
    2. Op elke pagina van het contact zet de tweede contractant een handtekening
    3. Op de laatste pagina de naam van de tweede contractant in blokletters
    4. Vervolgens mag het ondertekende contract ingescand en opgestuurd worden naar info@privatelease.opel.nl o.v.v. van het contractnummer.
  • Hoe zit het met de 14 dagen bedenktijd?

    Hoe zit het met de 14 dagen bedenktijd?

    Wanneer iemand een product of dienst afneemt via het internet of telefoon is er sprake van een 'overeenkomst op afstand'. Dat geldt ook bij het afsluiten van een online privatelease-contract. Daar hoort een wettelijke bedenktijd van 14 dagen bij, waarbinnen de klant nog kan afzien van het privatelease-contract. Indien de klant zich niet bedenkt mag na 14 dagen mag de auto worden afgeleverd door de dealer. 

    Mocht de klant eerder over de auto willen beschikken, dan is daarvoor binnen de afspraken met Arval ruimte, als de regels daaromheen strikt gevolgd worden. De dealer werkt dan met een ondertekende volmacht van Arval om namens Arval het privatelease-contract aan te gaan en de klant tekent het privatelease-contract bij de dealer. Ook moet de klant een door Arval voorgeschreven document tekenen waarin duidelijk wordt vermeld dat hij afziet van zijn wettelijke bedenktijd. Het document kan je hier vinden. 

  • Hebben koeriersdiensten afwijkende acceptatievoorwaarden?

    Hebben koeriersdiensten afwijkende acceptatievoorwaarden?

    Ja, voor koerierdiensten geldt afwijkende acceptatievoorwaarden. Als koeriersdienst moet je aan een aantal eisen voldoen om hiervoor in aanraking te komen:

    • Oprichtingsdatum is korter dan 24 maanden
    • Geregistreerde handelssector bij KvK valt onder Transport / logistiek
    • Maximale aantal auto’s: 3

    Daarbij is de volgende informatie / documentatie nodig:

    • IB-aangifte van alle vennoten in geval van eenmanszaak of VOF
    • Openingsbalans in geval van B.V.
    • Jaarcijfers (indien beschikbaar)
    • Overeenkomst met grote vervoerder als DHL, Post NL, UPS, DPD, GLS, Dynalogic, GEFCO, PS nachtdistributie

    Onderdeel hiervan is een BKR-check op alle vennoten / aandeelhouders. Wij vragen je om de klant hierover te informeren.

Bij Arval...

  • Een klant zegt ja tegen een offerte, wat nu?

    Als eerste stuurt de dealer de offerte naar de leasemaatschappij. Zij nemen het vanaf dat moment over van de dealer.

    De klant ontvangt een e-mail met een verwijzing naar het EDR. Daar wordt gevraagd om gegevens in te vullen en te uploaden. Het EDR doet een kredietcheck om te kijken of de klant kredietwaardig genoeg is om leaseauto te kunnen bestellen.

    Bij een positief resultaat van bovenstaande kredietcheck stelt de accountmanager van de leasemaatschappij het contract op en stuurt deze ter ondertekening naar de klant. In de tussentijd doet de leasemaatschappij een kredietcheck.

    In het contract staat duidelijk dat deze pas geldig is als aan de opschortende voorwaarden wordt voldaan. Deze voorwaarden zijn:

    • Kredietcheck (door leasemaatschappij)
    • KYC-controle (door leasemaatschappij)
    • Ondertekening (door klant)
    • Eventueel het voldaan hebben van een vooruitbetaling (door klant)
    • Eventuele ondertekening van het addendum om af te zien van 14 dagen bedenktijd / herroepingsrecht

    Als aan alle van deze voorwaarden voldaan is, bestelt de leasemaatschappij de auto bij de dealer. De dealer neemt het daarna weer over door de klant op te hoogte te houden van de afleverdatum en de auto af te leveren.

  • Hoe verloopt de financiële toetsing (EDR)?

    Hoe verloopt de financiële toetsing (EDR)?

    Arval’s partner EDR voert een kredietbeoordeling uit. Dit is een verplicht onderdeel, omdat Arval is aangesloten bij het Keurmerk Private Lease. De kredietbeoordeling is een financiële toetsing die ervoor zorgt dat klanten niet voor te hoge maandlasten komen te staan nadat ze het privatelease-contract hebt afgesloten. Hierbij wordt gekeken naar maandelijks inkomen en vaste lasten maar ook welke BKR-registraties de klant op haar naam heeft staan (zie volgende vraag voor meer informatie over de BKR-registratie).

    Nadat de offerte is ontvangen door Arval wordt de klant door Arval doorgezet naar het EDR. EDR neemt vervolgens via de e-mail contact op met de klant met de vraag om persoonlijke informatie en documenten te uploaden in een beveiligd portaal. Na het uploaden van de documenten start de kredietbeoordeling. Het EDR laat de klant weten wat er uit de toetsing komt, Arval ontvangt dit bericht ook. Arval informeert vervolgens de dealer dat de klant is goedgekeurd of afgewezen. Bij positief resultaat neemt Arval contact op met de klant voor de KYC. Bij negatief resultaat bekijkt de dealer samen met Arval naar de mogelijkheden voor de klant.

    Mocht je contact willen zoeken met EDR kan dat via deze gegevens: 

    Afdeling informatie EDR Tel: 070 452 5333 Email: teaminformatie@edrcs.nl

  • Krijgt de klant een BKR-registratie?

    Krijgt de klant een BKR-registratie?

    Ja. Een BKR-registratie is 65% van de totale leasesom (gehele leasecontract). Voor dit bedrag wordt de klant geregistreerd gedurende de afgesproken leaseperiode. De BKR-registratie wordt gedaan op het moment van aflevering van de auto. Aanpassing van de BKR-registratie:

    • Na inleveren van de auto wordt na een week de BKR-registratie aangepast
    • Bij voortijdig beëindigen van het contract of bij totall-loss wordt de BKR-registratie aangepast, omdat de klant vanaf dat moment geen leasecontract meer heeft
    • Bij elke contractwijziging waarbij het leasebedrag veranderd wordt de BKR-registratie aangepast.

    Arval draagt zorg voor deze registratie, de dealer hoeft geen actie te ondernemen. 

  • Hoe werkt een BKR-registratie?

    De BKR-toetsing is een verplichte toetsing die wordt gedaan bij het aanvragen van een krediet of lening. Een deel van het termijnbedrag (65% van het totale termijnbedrag) wordt in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel als financiële verplichting geregistreerd. Het CKI heeft als doelstelling te voorkomen dat consumenten verplichtingen aangaan die zij financieel niet kunnen dragen. Deze registratie wordt gedaan door Arval, direct nadat de auto is ingezet. Wanneer het contract beeindigd is, wordt deze registratie verwijderd. 

  • Wat is KYC?

    Wat is KYC?

    De Know Your Customer-controle is een verplichte controle die elke financiële instelling uitvoert, voordat zij een product of dienst levert aan een consument of bedrijf. Arval is onderdeel van BNP Paribas en daardoor verplicht om deze controle uit te voeren voordat Arval de auto kan bestellen. De controle wordt gedaan om de klant beter te leren kennen. Hiermee wordt voorkomen dat Arval zaken doet met kwaadwillende / criminele organisaties en / of personen. Concreet houdt deze toets in dat Arval onder andere een identiteitscontrole uitvoert en controleert in welk land de klant belastingplichtig is.

    Arval neemt contact op met de klant na positief resultaat van het EDR om het KYC-proces te doorlopen. Arval vraagt de klant om het KYC-webformulier in te vullen. Na het onvangst van het ingevulde KYC-webformulier, doet Arval binnen 1 werkdag de controle.  

    De dealer hoeft geen actie te ondernemen. 

  • Betaal je bij Private Lease ook bijtelling?

    Betaal je bij Private Lease ook bijtelling?

    Nee, bij Private Lease is er geen sprake van bijtelling.

  • Wat betekenen de verschillende kolommen in de leadoverzicht?

    Wat betekenen de verschillende kolommen in de leadoverzicht?

    In het leadoverzicht kan je precies zien waar de lead zich bevindt. Hieronder vind je een voorbeeld van het leadoverzicht. Enkele velden zijn onleesbaar gemaakt vanwege privacy redenen. Dit betekenen de verschillende velden: 

    Feedbackloop 1

    feedbackloop 2

  • Wat betekenen de verschillende fasen in de leadoverzicht?

    Wat betekenen de verschillende fasen in het leadoverzicht?

    Dit betekenen de fases in het leadoverzicht: 

    Fase Uitleg
    Credit Check de aanvraag is in behandeling genomen door EDR. EDR geeft uitvoer aan de kredietbeoordeling.
    Closing the deal de lead is goedgekeurd door EDR. De KYC-check wordt nu door Arval uitgevoerd en het leasecontract wordt ter ondertekening verstuurd.
    Close / Lost de lead is afgekeurd door EDR of hij / zij ziet af van zijn aanvraag.
    Close / Won het leasecontract is ondertekend retour en de KYC-check is positief afgerond. Dit is de laatste fase van het proces. De 14 dagen bedenktijd gaan nu in, behalve wanneer de klant heeft afgezien van deze bedenktijd.

    Updates 
    De fase van elke lead wordt op werkdagen minimaal 5x per dag vernieuwd. De EDR-specificatie wordt op werkdagen eenmaal per dag voor 10.00 uur ‘s ochtends vernieuwd. Omdat de fase vaker wordt vernieuwd dan de EDR-specificatie, kan het zijn dat de waarden niet helemaal consistent zijn. Mocht dit zich voordoen, dan is de fase altijd leidend.