Arval Werkplekregistratie
Tegenwoordig werken werknemers wisselend vanuit huis, op kantoor of bij klanten, en reizen zij met verschillende vervoersmiddelen naar en tussen locaties. Bovendien dien je vanaf 1 juni 2021 alle zakelijke reizen te registreren, omdat de vaste reiskostenvergoeding voor veel werknemers vervalt.
Hoe kun je flexibel met kantoorwerkplekken omgaan en hoe houd je zakelijke reizen gemakkelijk bij in je administratie? De Werkplek registratietool van Arval biedt hiervoor de uitkomst. Hiermee kunnen werknemers gemakkelijk registeren welke werkplekken zij willen gebruiken op kantoor. In combinatie met de overige diensten binnen Arval Mobility Link houd je zo alle reserveringen en reiskostenregistratie overzichtelijk bij binnen één omgeving.
-
Waarom de werkplekregistratietool?
Vanaf 1 juni 2021 moeten organisaties voor de meeste werknemers gaan bijhouden wanneer zij zakelijk reizen, want de vaste reiskostenvergoeding komt te vervallen. Alleen werknemers die 36 weken of 128 dagen per jaar vast op kantoor werken kunnen nog een vaste reiskostenvergoeding krijgen. Dat kan een complexe puzzel worden van medewerkers die afwisselend thuis en op kantoor werken.
De Werkplekregistratietool van Arval biedt hiervoor de uitkomst. Hiermee kunnen werknemers gemakkelijk registeren welke werkplekken zij willen gebruiken op kantoor. Op vier niveau's, van kantoorlocatie tot individuele werkplek. Hiermee voorkom je te weinig werkplekken en overbodig woon-werkverkeer.
Daarnaast wil je voorkomen dat je twee omgevingen nodig hebt voor het reserveren van werkplekken en het registreren van reiskosten. Met Arval Mobility Link en de werkplekregistratietool kunnen werknemers in dezelfde omgeving hun reiskosten bijhouden, plus de eventuele thuiswerkvergoeding aanvragen voor de overige dagen. In combinatie met een mobiliteitskaart heb je zo alle reiskosten overzichtelijk op één factuur.
-
Waarvoor gebruik je de werkplekregistratietool?
- Werknemers kunnen gemakkelijk registeren welke werkplekken zij willen gebruiken op kantoor tot op de afdeling of werkplek specifiek.
- Maak inzichtelijk wie wanneer naar kantoor komt om zo gemakkelijk te voldoen aan de geldende gezondheidsvoorschriften.
- Optioneel: in combinatie met Arval Mobility Link is het mogelijk om alle reiskosten op één factuur te ontvangen, ongeacht het vervoermiddel.
-
Hoe werkt het?
De werkplekregistratietool werkt vanuit een overzichtelijke agenda. Werknemers kunnen de dagen en tijden die zij op kantoor willen werken vooraf invullen om zo een werkplek te reserveren. Is het op een dag al erg druk op kantoor? Dan is het waarschijnlijk slimmer om thuis te werken.
In de tool kan tot vier niveau's specifiek een werkplek worden gereserveerd. Werknemers kiezen bijvoorbeeld een kantoorlocatie of kantoorpand, een verdieping, een afdeling en tenslotte een werkcluster of individuele werkplek.
Werkplekregistratie heeft als bijkomend voordeel dat je flexibel met kantoorwerkplekken kunt omgaan. Zo zorg je dat er nooit te weinig werkplekken beschikbaar zijn en heb je inzichtelijk of je op werkruimtes kunt besparen.