Brandstof, passen en declaraties

Wanneer ontvang ik de pincode van mijn brandstofpas?

Zodra het kenteken bekend is, ontvang je per e-mail een brief met de pincode. Soms komt dit bericht terecht in de spambox. Mocht je de pincode niet ontvangen, neem dan contact op met het driverteam.


Hoe kan ik (brandstof)kosten declareren?

Met een MultiTankcard kun je brandstofkosten via MTC declareren. Maak hiervoor eenmalig een account aan.

Heb je een ander type brandstofpas, andere kosten dan brandstof of declaraties ouder dan 3 maanden? Vul dan het formulier in op arval.nl/declareren.


Mijn (brandstof)pas is verloren of gestolen, wat nu?

Ben je je pas verloren of is deze gestolen, dan kun je hier een nieuwe pas aanvragen. Mocht je in deze periode kosten maken, dan kun je deze declareren via arval.nl/declareren.


Mag ik mijn brandstofpas gebruiken voor het aftanken van een vervangende auto?

Als je een brandstofpas via Arval hebt, mag je de brandstofpas gebruiken voor het (af)tanken van je vervangende auto. Geef bij de betaling aan dat je gebruik maakt van een vervangende auto en als dit niet mogelijk is, vul dan kilometerstand 0 in.


Wat kan ik met mijn brandstofpas?

Soms mag je met de brandstofpas ook ruitensproeiervloeistof afrekenen, tolwegen betalen of de auto wassen. Daarnaast kan de pas gebruikt worden voor een tanking met een vervangende auto. Voor berijders met een electrische auto kan de brandstofpas gekoppeld worden aan een fastned-account. Wat exact is toegestaan staat in de autoregeling. Het driverteam kan ook precies zien wat de (extra) mogelijkheden zijn.


Wat is de levertijd van een nieuwe (brandstof)pas?

De levertijd verschilt per pas:

Kaartnaam Levertijd
MTC Nationaal 1 werkdag
MTC internationaal 3 werkdagen
MTC Shell pas 10 werkdagen
DKV 5 werkdagen
BP 5 werkdagen
ESSO 10 werkdagen
Total 10 werkdagen
NS Businesscard 10 werkdagen
New Motion en EV-Box Laadpas  2 werkdagen
Xximo pas 10 werkdagen

Ik ben mijn pincode vergeten. Wie kan mij helpen?

Neem contact op met het driverteam. Zij kunnen de pincode (opnieuw) versturen.


Kan ik mijn pincode wijzigen?

Nee, dit kan helaas niet.


Mijn pas doet het niet meer?

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Neem contact op met het driverteam voor advies.


Kan ik in het buitenland tanken?

Dat is afhankelijk van de afspraken die wij met jouw werkgever hebben gemaakt. Neem contact op met het driverteam voor meer informatie.