Home > Informatie > Onderhoud En Banden

Onderhoud en banden

Onderhoud & banden

Hoe plan ik onderhoud aan mijn leaseauto in?

Plan onderhoud aan uw leaseauto eenvoudig in de My Arval Mobile app of via My Arval. Uw auto wordt op de gewenste tijd en locatie opgehaald en na het onderhoud weer schoon bij u afgeleverd.

Wat moet ik doen als mijn auto onderhoud nodig heeft en het contract is bijna verlopen?

Neemt u sowieso eerst contact op met het driverteam, dan bekijkt het team welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden zodat ú in een veilige auto blijft rijden. Het driverteam is bereikbaar op 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de chatfunctie in de My Arval Mobile app of via My Arval.

Waar kan ik terecht voor onderhoud?

Kijk in de My Arval Mobile app of via My Arval voor de dichtstbijzijnde leveranciers.

Komt mijn auto in aanmerking voor winterbanden?

Dat is afhankelijk van de afspraken met uw werkgever. Deze vindt u in de richtlijnen die u van Arval heeft ontvangen en op in de My Arval Mobile app en op My Arval. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met het driverteam via 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de chatfunctie in de My Arval Mobile app of via My Arval.

Ik heb net een nieuwe auto. Hoe zorg ik voor mijn auto tot de volgende onderhoudsbeurt?

Wij vragen u natuurlijk zorgvuldig met de auto om te gaan. Dat betekent zorgen dat uw auto op tijd een onderhoudsbeurt krijgt, zélf regelmatig het olieniveau peilen en de koelvloeistof en bandenspanning controleren. In het onderhoud- en instructieboekje vindt u alle belangrijke zaken die specifiek op uw auto van toepassing zijn. Als u twijfelt over het onderhoudsinterval, neemt u dan contact met het driverteam.

Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt gehad. Hoor ik daar nog iets van?

Ja. Arval houdt u via e-mail op de hoogte van de uitgevoerde werkzaamheden. In de My Arval Mobile app en op My Arval kunt u deze werkzaamheden ook altijd terugvinden bij Onderhoud.

Hoe regel ik vervangend vervoer?

Als een reparatie of schade aan uw auto niet onmiddellijk kan worden uitgevoerd of hersteld, regelt de garage of het schadeherstelbedrijf in opdracht van Arval een vervangende auto voor u. Maar alleen als dit is afgesproken met uw werkgever. Het kan zijn dat uw werkgever wil dat wij een auto regelen die een klasse kleiner is dan uw leaseauto. De gemaakte afspraken vindt u in de richtlijnen die u van Arval heeft ontvangen. Ze staan ook bij de gearchiveerde berichten in de My Arval Mobile app en op My Arval.

Wanneer heb ik recht op nieuwe banden?

De wet schrijft voor dat banden onder het profiel van 1,6 mm versleten zijn en aan vervanging toe zijn. Arval hecht veel belang aan uw veiligheid en heeft de norm opgetrokken tot 2 mm. Laat de banden altijd vervangen door een bandenspecialist. De dichtstbijzijnde bandenspecialist vindt u in de My Arval Mobile app en op My Arval. U kunt uiteraard ook contact opnemen met het driverteam. Zij helpen u graag verder aan een adres van een bandenspecialist bij u in de buurt.

Wanneer heeft mijn auto een APK nodig? 

Drie of vier jaar nadat een personenauto of lichte bedrijfsauto voor het eerst op de weg is toegelaten, is deze keuringsplichtig. De frequentie is afhankelijk van het soort brandstof. U krijgt zes weken voor de APK-datum een mail van ons. Is de APK - om welke reden dan ook - twee weken na de vervaldatum nog niet uitgevoerd, herinneren wij u nogmaals per mail. Op de website van het RDW vindt u ook informatie over deze keuring en als u het kenteken van uw auto invoert, kunt u direct zien wat de APK-vervaldatum is.