car sharing parkeerplaats telefoon

Zo werkt de Arval Car Sharing app

Hoe werkt het?

Met de Arval Car Sharing app geef je jouw medewerkers toegang tot een gedeeld wagenpark, precies wanneer zij het nodig hebben. Deze handleiding legt stap voor stap uit hoe zij een reservering maken, een rit starten en afronden. Zo zorgen we samen voor efficiënt gebruik van mobiliteit, zonder gedoe, zonder extra administratie.

De app werkt gemakkelijk. Maar kom je er toch niet helemaal uit, dan lees je in deze handleiding hoe het werkt.

Een reservering maken

  • Selecteer in de app op welke locatie je de auto wilt ophalen.
  • Geef bij start- en einddatum aan wanneer je de auto wilt ophalen en terugbrengen. Bevestig dit door te klikken op Toon Beschikbaarheid.
  • Hierna zie je welke auto’s op het door jou aangegeven moment beschikbaar zijn. Door naar links te swipen zie je meer beschikbare auto’s.
  • Zijn er geen auto’s beschikbaar? Dan staat er “Geen voertuig beschikbaar”. Probeer in dat geval een andere start- en einddatum of tijd.
  • Als je een auto hebt gekozen klik je op de groene knop Reservering bevestigen om de reservering te bevestigen.
  • Geef in het tekstveld de reden van reservering en klik op Reservering afronden.
  • Klaar! Je vindt de reservering terug in het menu onder Ritten. Daarnaast krijg je een e-mail met een bevestiging.

Een rit starten

  • Check voordat je wegrijdt altijd eerst de auto. Zie je schade of is de auto niet netjes achtergelaten? Meld het dan via de app. Maak ook foto’s van de schade.
  • Klaar om te rijden? Ontgrendel de auto via de app. Klik hiervoor op Ontgrendelen en bevestig dit door op het volgende scherm nogmaals op Ontgrendelen te klikken.
  • De auto gaat open. Starten doe je via de startknop.
  • Je kunt de auto tijdens de hele reservering gebruiken.
  • De kosten voor zakelijk gebruik worden betaald door je werkgever. Dit is inclusief de kosten voor het tanken of opladen.
  • Let op: rijd je schade tijdens je reservering? Dan kan het zijn dat je werkgever hiervoor kosten aan j

Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn reserveringen bekijken?

Je vind je reserveringen terug in de Arval Car Sharing app. Ga naar het menu, klik op Ritten en vervolgens op Gepland. Hier zie je welke auto je hebt gereserveerd.


Kan ik een reservering aanpassen of annuleren?

Zeker. Dit kun je gemakkelijk regelen in de app. Ga naar het menu, klik op Ritten en selecteer de reservering die je wilt aanpassen of annuleren.

  • Wil je de reservering verlengen? Dan klik je op Verlengen. Vul dan een nieuwe eindtijd in en bevestig.

  • Een reservering vervroegen kan nog niet. Je kunt in dit geval het beste de reservering annuleren en een nieuwe maken.

  • Om een reservering te annuleren klik je op de reservering en vervolgens op ‘Annuleer Reservering’


Hoe start ik mijn rit?

Ga naar de auto die je hebt gereserveerd. De rit start zodra je op vergrendelen/ontgrendelen klikt. De deur gaat nu automatisch open en je bent klaar om te vertrekken.


Kan ik een rit eerder starten?

Je kunt de rit maximaal 30 minuten voor de geplande tijd starten. Vanaf dat moment is de auto namelijk aan je toegewezen.


Kan ik de auto op slot doen zonder de rit te beëindigen?

Klik hiervoor op vergrendelen/ontgrendelen. De rit eindigt dan niet je kunt de auto daarna weer openen door op dezelfde knop te klikken.


Kan ik een rit verlengen?

Een rit verlengen doe je eenvoudig in de app. Klik hiervoor op het hoofdscherm op de + boven verlengen. Selecteer de gewenste eindtijd en bevestig deze.


Hoe beëindig ik een rit?

Goed om te weten: je kunt een rit alleen beëindigen als je de auto hebt teruggebracht naar de locatie waar je deze hebt opgehaald.
Klik op Rit Beëindigen. Je krijgt daarna de vraag of je het zeker weet. Als dat zo is, klik je op Sluiten & Beëindigen.


Moet ik tanken voor het beëindigen van mijn rit?

Niemand vind het leuk om de rit te starten met een lege tank. Zorg er daarom voor dat je de auto weer volgetankt terug zet. Gebruik hiervoor je brandstofpas.


Moet ik laden voor het beëindigen van mijn rit?

Niemand wil een rit starten met een half uur aan de laadpaal. Beëindig daarom pas je rit nadat je de auto aan de lader hebt gelegd. Je start de laadsessie op de laadpaal door de laadpas te gebruiken.


Kan ik een rit eerder beëindigen?

Je kunt de rit op ieder moment beëindigen. Zodra de rit is beëindigd is de auto klaar voor gebruik voor de volgende.


Wat gebeurt er als ik de rit te laat beëindig?

Voor jou verandert er niets. Je kunt de auto gewoon blijven gebruiken totdat je de rit beëindigt. Houd er wel rekening mee dat dit gevolgen kan hebben voor iemand die de auto na jou nodig heeft en neem altijd even contact op met onze klantenservice: 030 602 44 04
Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.


Kan ik mijn rit overal beëindigen?

Nee, je kunt de rit alleen beëindigen op de locatie waar je de auto hebt opgehaald.


Waarom lukt het niet om te beëindigen?

Sta je op de juiste locatie maar lukt het beëindigen niet? Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De ramen en deuren zijn niet goed afgesloten

  • De locatie van de auto is niet goed doorgekomen

  • Je telefoon heeft geen bereik of verbinding met internet
    Als je contact opneemt met de klantenservice (030 602 44 04) dan helpen we je graag om het probleem te achterhalen en op te lossen.


Ik heb mezelf per ongeluk buitengesloten. Wat nu?

Dat is vervelend, maar geen zorgen. We lossen dit zo voor je op. Neem contact op met onze klantenservice. Een van onze medewerkers kan de auto op afstand voor je ontgrendelen. Bel dan met onze Klantenservice * (030 602 44 04)
Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.


Ik heb een ongeluk gehad. Wat nu?

Zorg er altijd als eerste voor dat jij zelf en je eventuele passagiers veilig zijn. Is het niet nodig om de politie te bellen? Bel dan met onze klantenservice* (030 602 44 04). Daarnaast moet je het ongeval ook melden bij de wagenparkbeheerder van je werkgever. Er zijn misschien wat procedures die je van hen moet volgen.
Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.

Documenten

  • Gebruikers

    Gebruikshandleiding

    Hoe maak je optimaal gebruik van de Car Sharing app?

     

  • Fleetowners

    Handleiding beheerportaal

    Hoe maak ik optimaal gebruik van het beheerportaal?

    Gebruikers toevoegen

    Gerbuik deze Excel Spreadsheet voor het bulk uploaden van gebruikers.

     

  • Voorwaarden

    Gebruiksvoorwaarden

    Download de gebruiksvoorwaarden voor Arval Car Sharing.

    Privacyverklaring

    Download de privacyverklaring voor Arval Car Sharing.

    GPS-beleid

    Download de GPS policy voor Arval Car Sharing