car sharing parkeerplaats telefoon

Zo werkt de Arval Car Sharing app

Hoe werkt het?

Met de Arval Car Sharing app geef je jouw medewerkers toegang tot een gedeeld wagenpark, precies wanneer zij het nodig hebben. Deze handleiding legt stap voor stap uit hoe zij een reservering maken, een rit starten en afronden. Zo zorgen we samen voor efficiënt gebruik van mobiliteit, zonder gedoe, zonder extra administratie.

De app werkt gemakkelijk. Maar kom je er toch niet helemaal uit, dan lees je in deze handleiding hoe het werkt.

Veelgestelde vragen

Voor de rit

Waar kan ik mijn reserveringen bekijken?

Je vindt jouw reserveringen terug in de Arval Car Sharing app!

  • Open de Arval Carsharing app.
  • Klik op het menu icoon linksboven in.
  • Klik op ‘Mijn ritten’.
  • Onder het tabje ‘gepland’ vind je jouw geplande reserveringen.

Kan ik een reservering vervroegen/verlengen?

Een reservering verlengen is zowel vooraf als gedurende de reservering mogelijk.

Voor start van een reservering:

  • Open de Arval Car Sharing app.
  • Op het menu icoon linksboven in te klikken.
  • Klik op ‘Mijn ritten’.
  • Onder het tabje ‘gepland’ vind je jouw geplande reserveringen.
  • Klik naast het kopje Einddatum op ‘Verlengen’ om jouw gewenste einddatum en tijd te selecteren.

Gedurende een reservering:

  • Open de Arval Car Sharing app.
  • Onder het kopje ‘Details’ vind je rechts van ‘Datum:’ de optie om te verlengen, kies hier jouw gewenste verlengduur.

Een reservering vervroegen is momenteel nog niet mogelijk. Je kunt in dat geval het beste je geplande rit annuleren en vervolgens een nieuwe plannen.


Kan ik mijn reservering annuleren?

Ja zeker, reserveringen kunnen tot 30 minuten voor de geplande starttijd worden geannuleerd.

  • Open de Arval Carsharing app.
  • Klik op het menu icoon linksboven in.
  • Klik op ‘Mijn ritten’.
  • Onder het tabje ‘gepland’ vind je jouw geplande reserveringen.
  • Klik op de desbetreffende reservering, onderaan de pagina vind je de annuleer optie terug.

Tijdens de rit

Hoe start ik mijn rit?

Ga naar het gereserveerde voertuig, open de Arval Car Sharing app klik op vergrendelen/ontgrendelen om de reservering te starten. De deuren zijn nu van het slot en je bent klaar om te vertrekken. Tip: staat de auto in een parkeergarage? Open dan de app voor je de garage in gaat op 4/5G (controleer dat je WiFi uit staat) en loop vervolgens de garage in.


Kan ik een rit eerder starten?

Je kunt de rit maximaal 30 minuten voor de geplande reserveringstijd starten. Vanaf dat moment is de auto namelijk aan jou toegewezen.


Kan ik de auto op slot doen zonder de rit te beëindigen?

Ja zeker, hiervoor klik je op vergrendelen/ontgrendelen. De rit eindigt dan niet je kunt de auto daarna weer openen door op dezelfde knop te klikken.


Kan ik een rit verlengen tijdens mijn rit?

Ja, dat kan. Dit doe je als volgt:

  • Open de Arval Car Sharing app.
  • Onder het kopje ‘Details’ vind je rechts van ‘Datum:’ de optie om te verlengen, kies hier jouw gewenste verlengduur.

Hoe beëindig ik een rit?

Open de Arval Car Sharing app, klikt op ‘Rit beëindigen’, waarna je de vraag krijgt dit zeker te weten, bevestig dit en je reservering is beëindigd.

Goed om te weten, ritten kunnen alleen beëindigd worden wanneer de auto is teruggebracht naar de locatie waar deze is opgehaald.


Moet ik tanken voor het beëindigen van mijn rit?

Tank de auto even bij wanneer er minder dan een kwart tank in de auto zit. Gebruik voor het tanken de brandstofpas die aanwezig is in het voertuig. De code vind je in de app.


Moet ik laden voor het beëindigen van mijn rit?

Ja, niemand start graag een rit met een half uur aan de laadpaal. Beëindig daarom pas je rit nadat je de auto aan de lader hebt gezet. Start de laadsessie op de laadpaal door de laadpas die aanwezig is in de auto te gebruiken.


Kan ik een rit eerder beëindigen?

Je kunt de rit op ieder gewenst moment beëindigen. Zodra de rit is beëindigd is de auto weer beschikbaar voor gebruik voor iemand anders. Wel kan de rit alleen beëindigd worden wanneer de auto is teruggebracht naar de locatie waar deze is opgehaald.


Wat gebeurt er als ik de rit te laat beëindig?

Helaas kan dit soms voorkomen, belangrijk op te weten is dat je de auto gewoon kunt blijven gebruiken totdat je de rit beëindigt. Breng de auto zo spoedig mogelijk terug naar het startpunt van je reservering.

Omdat dit natuurlijk van invloed kan zijn op volgende reserveringen die na jou volgen, is het belangrijk even contact op nemen met onze klantenservice: 030 602 44 04

Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.


Kan ik mijn rit overal beëindigen?

Nee, je kunt een rit altijd alleen maar beëindigen op de locatie waar je de auto hebt opgehaald.


Waarom lukt het niet om te beëindigen?

Sta je op de locatie waar je de auto hebt opgehaald maar lukt het beëindigen van de rit niet? Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De ramen, deuren of kofferbak zijn niet (volledig) gesloten
  • Je telefoon heeft geen bereik of verbinding met internet
  • De locatie van de auto is niet goed doorgekomen

Neem contact op met onze klantenservice dan helpen wij je graag om het probleem te achterhalen en op te lossen. 030 602 44 04

Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.


Na de rit

Ik heb mezelf per ongeluk buitengesloten. Wat nu?

Dat is altijd vervelend! Geen zorgen, we lossen dit voor je op. Neem contact op met onze klantenservice. Een van onze medewerkers kan de auto op afstand voor je ontgrendelen. Telefoonnummer klantenservice. 030 602 44 04

Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur


Ik ben wat vergeten in het voertuig, wat nu?

Vervelend! Geen zorgen, we lossen dit voor je op. Neem telefonisch contact met onze klantenservice op, dan ontgrendelen wij het voertuig voor jou.

 Telefoonnummer klantenservice. 030 602 44 04

Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur


Pech of schade

Ik heb een ongeluk gehad of sta met pech langs de weg. Wat nu?

Zorg altijd als eerste voor dat de veiligheid van jezelf en je eventuele passagiers. Wanneer het niet nodig is om de politie te bellen, bel dan met onze klantenservice 030 602 44 04.

Openingstijden: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.

Meld daarna het ongeval ook bij de wagenparkbeheerder van je werkgever. Er zijn afhankelijk van de situatie mogelijke procedures die je van hen moet volgen.


Ik heb schade gereden, wat nu?

Vervelend, maar dit kan een keer gebeuren. We hopen dat jij OK bent. Voor het invullen van een schadeformulier, kan je gebruik maken van www.mobielschademelden.nl of maak gebruik van het schadeformulier in het dashboardkastje (indien deze aanwezig is).

Na het invullen van het schadeformulier, deel je deze met mobility@arval.nl. Mocht je tijdens het invullen toch vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice 030 602 44 04

Documenten

Gebruikshandleiding

Hoe maak je optimaal gebruik van de Car Sharing app?

Handleiding laden elektrische auto's

Korte instructie hoe je een elektrische auto kunt opladen.

Verkorte gebruikshandleiding

Verkorte handleiding voor gebruikers.