"PERSOONLIJKE ONTWIKKELING STAAT BIJ ARVAL CENTRAAL. DIT IS VOOR MIJ EEN ENORME MOTIVATOR"
In augustus 2018 is Thymo gestart als stagiair. Na zijn stageperiode heeft hij zijn werk voortgezet als werkstudent. En omdat Thymo zich op zijn plek voelt bij Arval, is hij vanaf deze maand vast aan de slag als accountmanager. In een korte tijd een interessante carrièreroute.
Wij vroegen Thymo...
Hoe ben je bij Arval terecht gekomen?
"Voor mijn stageperiode bij Arval werkte ik, naast mijn studie, bij Justlease. Omdat ik mijn kennis wilde verbreden in de autoleasebranche leek het mij interessant om bij een andere leasemaatschappij, gericht op de zakelijke markt, stage te lopen. Via een kennis had ik al een gehoord van Arval, dus besloot ik mij te verdiepen in de organisatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen om een afspraak te maken. Dit met positief resultaat".
Leuk! En nu na een jaar heb je besloten om bij Arval in dienst te gaan?
"Tijdens mijn stageperiode heb ik enorm veel geleerd van de organisatie, de leasebranche en van de werkzaamheden. Ook ben ik op persoonlijk gebied ontwikkeld. Persoonlijke ontwikkeling staat centraal bij Arval, en dit is voor mij een enorme motivator. De organisatie groeit erg hard, dit is te merken aan alle nieuwe ontwikkelingen. Een voorbeeld hiervan is de opening van de Arval Mobility Hub. Het ondernemen binnen de organisatie spreekt mij erg aan, en geeft het gevoel dat je als werknemer bij Arval daadwerkelijk meewerkt aan de groei van de organisatie".
Klinkt goed! Hoe is het proces binnen Arval van stagiair naar werknemer gegaan?
"Toen het einde van mijn stageperiode naderde ben ik mijzelf binnen Arval gaan oriënteren op de mogelijkheden na mijn stage. Bij de HR-afdeling heb ik mijn interesses aangegeven, waarna we samen met de teammanager gekeken hebben naar de mogelijkheden binnen Arval. Al gauw werd het duidelijk dat ik na mijn studie aan de slag zou gaan als accountmanager".
"Wat mij de meeste voldoening geeft is de teamspirit. Iedereen wil elkaar altijd helpen".
En wat zijn je werkzaamheden bij Arval?
"Ik beheer de bestaande relaties met klanten uit de MKB-markt. Dit betekent dat ik voor deze relaties het vaste aanspreekpunt ben voor alle contractuele zaken. Naast het verzorgen van een passend advies over het mobiliteitsbeleid binnen een organisatie, adviseer ik klanten ook over lopende contracten en help ik potentiële klanten letterlijk en figuurlijk op weg. Helaas heb ik soms ook te maken met minder leuke zaken zoals faillissementen".
Interessant, wat vind je het leukste aan werkzaam zijn bij Arval?
"Wat mij de meeste voldoening geeft is de teamspirit. Wij zijn een organisatie met een hoog servicelevel. Iedereen wil elkaar altijd helpen. Dit geldt ook voor het servicelevel naar buiten toe, zodoende blijft de klanttevredenheid ook hoog".
En wat is je grootste blunder tijdens je werk tot nu toe?
"Een echte blunder heb ik tot op heden gelukkig 'nog ‘niet meegemaakt. Wel heb ik een moment gehad waarbij ik mij niet helemaal comfortabel voelde. Na het behalen van een doelstelling kreeg ik een ritje in een Canta (45km/h voertuig) 'cadeau'. Dat was een enerverend ritje naar huis".
Wat zijn je plannen voor de toekomst binnen Arval?
"Zoals als eerder benoemd vind ik mijn persoonlijk ontwikkeling erg belangrijk. Er is tenslotte nog een hoop te leren. De komende periode wil ik voor groeien in mijn huidige functie op de MKB-afdeling, om vanuit hierdoor te groeien naar de grotere zakelijke klanten. Waar ik over 10 jaar sta? Dat durf ik nog niet te zeggen."
Thymo, veel succes met je nieuwe functie!