Nieuwe leaseauto Arval

Gefeliciteerd met jouw nieuwe leaseauto!

Met My Arval Mobile heb je altijd en overal informatie over jouw leaseauto bij de hand. Vanuit de app regel je direct allerlei zaken zelf. My Arval Mobile is specifiek ontwikkeld voor smartphones en tablets. Op een desktop kun je My Arval gebruiken.

In één oogopslag biedt My Arval Mobile jou:

  • directe toegang tot belangrijke autopapieren
  • de dichtstbijzijnde servicepartners en de mogelijkheid om meteen een afspraak te maken
  • de mogelijkheid om eenzijdige schade te melden
  • opslag van alle berichten en documenten die je van ons ontvangt
  • direct contact met het Arval driverteam via e-mail, telefoon en chat.

Veel gestelde vragen over jouw nieuwe leaseauto

Waar vind ik de beste passende nieuwe leaseauto?

Voor een nieuwe private leaseauto vind je het complete aanbod op private lease van Arval. 

Voor het aanbod aan zakelijke leaseauto's kan je terecht in bij zakelijke lease of bij shortlease.


Welke dealer levert mijn nieuwe auto?

Dit is afhankelijk van de afspraken die we met je hebben gemaakt. Kijk hiervoor in je contract, e-mail of neem contact op met je accountmanager. 


Hoe gaat de aflevering van mijn nieuwe auto?

Arval stuurt alle belangrijke documenten naar je op en houdt contact met de dealer over de afleverdatum. Zodra de auto klaarstaat, wordt je hier door Arval of de dealer van op de hoogte gebracht. Lever je een leaseauto in? Bekijk de handleiding in de My Arval Mobile app of via My Arval


Wanneer ontvang ik mijn kentekencard?

Zodra het kenteken van je nieuwe leaseauto bekend is, stuurt het RDW de kentekencard naar je huisadres. Heb je 5 werkdagen nadat je auto is afgeleverd de kentekencard nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het Arval driverteam. Tot die tijd kun je het tijdelijk tenaamstellingsbewijs gebruiken die de dealer meegeeft bij aflevering van de auto.


Hoe zit het met de bijtelling?

Rijd je meer dan 500 kilometer per jaar privé met je leaseauto? Dan geldt de bijtelling voor privégebruik. De fiscale prijs van de auto wordt tot het belaste loon gerekend. Arval informeert je over de fiscale prijs van de auto en je kunt deze fiscale waarde ook terugvinden bij Mijn auto / contractinformatie in de My Arval Mobile app of via My Arval.

Let op: dit geldt alleen voor zakelijke lease.


Mag ik na aflevering extra accessoires op mijn auto laten monteren?

Dat kan, vraag wel eerst toestemming aan je werkgever én aan Arval. Als er nog ruimte is in het leasebudget, worden de kosten opgenomen in het contract en is de accessoire ook verzekerd. Wil je de accessoire(s) zelf betalen en heeft jouw werkgever toestemming gegeven, laat het dan ons ook weten. In geval van schade moeten wij namelijk op de hoogte zijn van de extra accessoire(s). De zelf betaalde accessoires mogen aan het einde van het contract weer verwijderd worden, maar alleen als je de auto daardoor niet beschadigt.


Wanneer ontvang ik mijn brandstof- en/of laadpas?

Zodra het kenteken bekend is bij Arval, bestellen wij de brandstofpas en/of laadpas. Je ontvangt deze net voor of net na de aflevering van de auto.

Let op: dit geldt alleen voor zakelijke lease.


Wanneer wordt mijn nieuwe auto geleverd?

Zodra de auto besteld is, zie je de vermoedelijke leverdatum in de My Arval Mobile app of via My Arval. Het kan zijn dat deze datum wijzigt. Mocht dit zo zijn, dan informeren wij je hier zo snel mogelijk over. Voor de aflevering wordt altijd met jou persoonlijk een afspraak gemaakt.


Wordt mijn auto op winterbanden geleverd?

Heb je een auto besteld bij een partner van Arval en wordt deze afgeleverd tussen oktober en februari, dan kun je ervan uitgaan dat je auto op winterbanden wordt afgeleverd. Natuurlijk alleen als dit ook met jouw werkgever is afgesproken en winterbanden in het contract opgenomen zijn. Een winterband herken je aan het sneeuwvlokje en de ijsberg op de band.

 

Let op: check de afspraken omtrent winterbanden altijd in je contract. 


Ik heb geen verzekeringsbewijs ontvangen.

Het verzekeringsbewijs is niet meer verplicht in West-Europa. Toch is het handig om altijd het (digitale) verzekeringsbewijs bij de hand te hebben. Daarom vind je die in de My Arval Mobile app. Liever een papieren versie per post ontvangen? Dat kan. Vraag er eentje aan via My Arval of stuur een e-mail naar driverteam@arval.nlVergeet niet om het kenteken van de auto te vermelden. Het verzekeringsbewijs wordt binnen één werkdag verstuurd.


Wanneer ontvang ik de machtiging voor EU-landen?

Ongeveer drie weken na onvangst van je auto, staat deze machtiging in de My Arval Mobile app


Hoe vraag ik een speciale machtiging aan voor niet EU-landen?

Reis je met de auto buiten de EU? Vraag ruim op tijd zo'n speciale machtiging aan via arval.nl/machtiging.


Welke autodocumenten heb ik nodig?

Sowieso altijd handig om bij de hand te hebben: een geldig rijbewijs, de kentekencard, het verzekeringsbewijs, machtiging en eventueel een schadeaangifteformulier. Het verzekeringsbewijs en de machtiging staan in de My Arval Mobile app.