Arval Uitgelicht - herfst 2019 - klanten

  • 30 JAAR KLANT BIJ ARVAL

    Wat hebben Sony Music, Indutrade, MYLAPS, TUI, Sogeti, Constructif, McCain, Polyplastic, ABB, Van Straten Medical, OAK Advocaten met elkaar gemeen? Juist: deze organisaties zijn al vanaf onze begintijd klant van ons. En dat is dit jaar alweer 30 jaar! Om onze jarenlange samenwerking te vieren, brachten wij al onze ‘dertigers’ de afgelopen weken een persoonlijk bezoek.

    Samen herinneringen ophalen
    Niet alle contactpersonen van deze klanten kennen wij dertig jaar. Dat kan ook niet altijd, want met Van Straten Medical doen wij bijvoorbeeld al langer zaken dan de contactpersoon oud is.

    Maar sommige contactpersonen reizen al 30 jaar met ons mee. Zo kent Ronald van Hagen van Polyplastic onze Arval-directeur Dick Bakker al sinds het begin. Dick Bakker ging bij hem op jubileumbezoek en samen haalden zij met veel plezier herinneringen op aan hun jarenlange samenwerking.

    Ook ABB is al 30 jaar klant. Ricardo Koevoet van ABB toonde ons een prachtige foto van de aflevering van 40 Opel Astra’s in 1993. Overigens hebben wij met Ricardo een speciale band, omdat hij onze oud-collega is: tot 2004 was hij bij Arval in dienst.

    De kracht van onze langdurende relaties
    Waarom deze klanten al zo lang klant zijn? Uit alle gesprekken kwam naar voren dat onze oudste klanten het persoonlijk contact met Arval waarderen. Ook hoorden wij vaak terug dat Arval altijd net dat stapje extra zet. Het gaat er niet om dat bij Arval alles perfect gaat, maar wel dat wij onszelf voortdurend verbeteren en direct actie ondernemen als klanten ons feedback geven.

    Zo herinnert Ed Peperkamp van McCain zich nog hoe kritisch en eerlijk hij de eerste klantenquêtes van Arval invulde. Arval nam die kritiek boven verwachting serieus en ging er direct meteen mee aan de slag. Ook berijders merkten op dat Arval de feedback snel had weten om te zetten naar concrete verbeteracties.

    Wat wij van de feestelijke bezoeken aan onze dertigers leerden is dat onze oprechte betrokkenheid gewaardeerd wordt door onze trouwe klanten. En dat komt goed uit, want die zit in ons DNA!

    30 jaar

  • DE GEVOLGEN VAN PRINSJESDAG

    Kunt u uw medewerkers nog steeds stimuleren om te kiezen voor een elektrische auto? Zeker, elektrisch rijden blijft voorlopig nog steeds fiscaal aantrekkelijk, maar het kabinet bouwt de voordelen de komende jaren langzaam maar zeker af. Uiteindelijk stijgt het bijtellingstarief namelijk geleidelijk naar het standaardtarief. Wel kunt u uw medewerkers blij maken met een (elektrische) fiets van de zaak!

    Bijtelling voor volledig elektrische auto’s stijgt naar het standaardtarief van 22%
    Vanaf 2026 geldt voor alle leaseauto’s het standaardbijtellingstarief van 22%, ook voor volledig elektrische auto’s. Het bijtellingspercentage voor deze auto’s is nu 4%, maar dat tarief verdubbelt volgend jaar al naar 8%. En stapje voor stapje stijgt het uiteindelijk dus tot het standaardtarief van 22%. Daarnaast wordt het lage bijtellingstarief voor volledig elektrische auto’s ‘afgetopt’: volgend jaar geldt het alleen voor een cataloguswaarde tot EUR 45.000,00, daarna tot een waarde van EUR 40.000,00. Voor het bedrag dat hierboven uitstijgt, geldt het standaardbijtellingstarief.

    Volledig elektrisch blijft voorlopig wel lonen
    Maar loont elektrisch rijden dan financieel nog wel voor u en uw medewerkers? De komende jaren nog wel: voor volledig elektrisch rijden blijft voorlopig een lager bijtellingstarief gelden. Bovendien blijven volledig elektrische voertuigen profiteren van de bpm-vrijstelling, terwijl de bpm van brandstofauto’s naar verwachting juist stijgt door de nieuwe WLTP-testmethode voor de CO2-uitstoot. Ook hoeft er voor elektrische auto’s geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald.

    Fiets leasen wordt extra aantrekkelijk
    Tot nu toe was het niet echt aantrekkelijk voor u om uw medewerkers een (elektrische) fiets te laten leasen. Uw medewerkers moesten dan hun privékilometers bijhouden en dat bracht een hoop administratieve rompslomp met zich mee voor u. Straks geldt er een aantrekkelijke bijtelling van 7%, waardoor het voor uw medewerkers ineens aantrekkelijk wordt om voor een fiets van de zaak te kiezen. En voor u betekent dit een dubbel voordeel: uw medewerkers bewegen meer én u verlaagt de CO2-uitstoot van uw bedrijf!

  • NIEUWE ALGEMEEN DIRECTEUR

    Liam&OnnoLiam Donnelly staat sinds 2014 aan het hoofd van Arval Nederland. In deze tijd heeft Arval zich verder weten te ontwikkelen als meer dan alleen een autoleasemaatschappij, waarbij het productassortiment is uitgebreid met Mid-Term Rental, Private Lease, OEM White Labels en Mobiliteit in de breedste zin van het woord. Met als recente bewijs de opening van de Arval Mobility Hub in Houten dit jaar.

    “Het is een voorrecht geweest om Arval Nederland de afgelopen zes jaar te hebben mogen leiden. Nederland is als expat een gastvrij en gemakkelijk land om in te werken. Ik wil iedereen bij Arval Nederland bedanken voor hun loyaliteit, steun en toewijding tijdens mijn verblijf hier. Het is een fantastische organisatie met enorm toegewijde medewerkers met een duidelijke focus op de dienstverlening aan zowel de klant als de berijder. Ik ben er zeker van dat Onno Bierhoff en het team de ingezette groeistrategie verder gaan ontwikkelen.”

    Sinds 2018 is Onno Bierhoff verantwoordelijk voor de aanzienlijke groei van de MKB en Private Lease tak bij Arval, gevoed door de investering in nieuwe technologie en het succes binnen het OEM White Label segment. Onno Bierhoff: “Arval is een prachtig bedrijf met een cultuur die zeer sterk klant gefocust is, dat spreekt mij enorm aan. Het zit in ons DNA om alles te doen voor onze klanten om het meest optimale resultaat eruit te halen. Ik zie er dan ook enorm naar uit om leiding te mogen geven aan deze club energieke mensen.”

    De opvolger van Onno Bierhoff wordt later bekendgemaakt.

  • ALLEEN EEN TIEN IS GOED GENOEG

    Alles kan altijd beter, is onze vaste overtuiging. Wij streven dan ook voortdurend naar verbetering. Elke dag weer gaan wij zelf actief op zoek naar punten waarop wij onszelf kunnen verbeteren. Maar wij horen ook graag van u op welke punten wij het u nog meer naar uw zin kunnen maken.

    Wij nemen alle feedback serieus
    Uw feedback zien wij dan ook altijd als een kans om het nóg beter te kunnen doen. Natuurlijk, ook wij horen liever dat alles naar wens is en kritiek doet ook ons soms pijn. Maar als het ons is gelukt om een vervelende situatie om te bouwen naar iets positiefs, genieten wij daar ook weer extra van. Tegenwoordig vieren wij dit soort successen intern steeds vaker. Soms vergeten wij ze alleen met u te delen. Graag praten wij u kort bij.

    Voor onderhoudsbeurten plannen wij nu meer tijd in
    Het afgelopen jaar ontvingen wij opvallend veel meldingen van auto’s die te laat werden gehaald of gebracht voor onderhoud. Wij gingen op onderzoek uit en kwamen erachter dat er simpelweg te weinig tijd werd ingepland voor een onderhoudsbeurt. Sinds wij onze partners meer tijd gunnen, daalt het aantal klachten gestaag.

    Berijders ontvangen een welkomstvideo
    Verder merkten wij dat berijders rondom de aflevering van een nieuwe leaseauto veel vragen aan ons stelden. Wij concludeerden daaruit dat berijders behoefte hebben aan meer informatie over hun nieuwe leasecontract. Daarom ontvangen berijders die een nieuwe leaseauto krijgen nu een e-mail met daarin een interactieve welkomstvideo. De video geeft antwoord op de meestgestelde vragen. Bovendien maken zij zo ook meteen kennis met ons driverteam en met de handige My Arval Mobile-app. Sinds wij de video versturen, is het aantal vragen gedaald.

     

    NIEUWSBRIEF VOOR BERIJDERS

    Lees hier de nieuwsbrief die uw berijders deze week ontvangen.

     

    KIES DE BESTE SHORTLEASE-OPTIE

    Korter leasen dan normaal? Voor elke situatie is een oplossing!

     

    STRIJDERS TEGEN ZWERFAFVAL

    Bent u ook Supporter van Schoon? Kom dan net als wij in actie!

     

    BENUT DE FILE, LUISTER PODCASTS

    Laat u in de file lekker bijpraten over de trends in mobiliteit.