Arval Uitgelicht - herfst 2019 - berijders

  • Bijtelling in de toekomst

    Vanaf 2026 moet voor alle leaseauto’s het standaardbijtellingstarief van 22% betaald worden, ook voor volledig elektrische auto’s. Wel is het zo dat een bijtellingstarief voor een periode van 60 maanden na registratiedatum van de auto geldt. Dat betekent dat u misschien nu nog voordeel heeft van lagere bijtellingstarieven uit het verleden.

    Het bijtellingspercentage voor volledig elektrische auto’s stijgt stapje voor stapje
    Voor volledig elektrische auto’s geldt nu een bijtellingstarief van 4%. Dat tarief verdubbelt volgend jaar al naar 8%, om uiteindelijk in 2026 op het standaardtarief van 22% uit te komen. Daarnaast wordt het lage bijtellingstarief ook nog eens ‘afgetopt’: volgend jaar geldt het alleen voor een cataloguswaarde tot EUR 45.000,00 en daarna tot een waarde van EUR 40.000,00. Voor het bedrag dat hierboven uitstijgt, geldt het standaardbijtellingstarief.

    Bijtelling gaat per kalenderjaar
    Rijdt u uw auto nu alleen zakelijk en betaalt u dus geen bijtelling? Let dan goed op als u uw leaseauto in de toekomst wel privé wilt gebruiken, bijvoorbeeld omdat u een auto met een lager bijtellingstarief gaat rijden. U kunt namelijk alleen per kalenderjaar kiezen of u bijtelling betaalt of niet. Switcht u halverwege het jaar, dan betaalt u met terugwerkende kracht ook bijtelling over uw vorige auto.

    Fiets leasen wordt aantrekkelijk
    Tot nu toe was het niet echt aantrekkelijk om een fiets te leasen. De zakelijke fietser mocht de fiets dan niet privé rijden, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meebracht. Maar straks geldt er een jaarlijkse bijtelling van slechts 7%. Dat maakt het extra aantrekkelijk om voor een fiets van de zaak te kiezen. Wel zo duurzaam!

  • In de pocket met My Arval Mobile

    My Arval MobileDat u met de My Arval Mobile-app al uw autozaken in een handomdraai kunt regelen, is vast niet nieuw voor u. Maar bij elke app is het soms even zoeken naar het hoe. Hieronder leest u voor welke zaken u de app kunt benutten en hoe u dat precies doet.

    Pas uw persoonsgegevens zelf aan
    Is er iets veranderd in uw persoonsgegevens? Bent u bijvoorbeeld verhuisd of heeft u een nieuw telefoonnummer? Dan kunt u deze gegevens in de app snel en eenvoudig aanpassen. Ga naar MIJN PERSOONSGEGEVENS, klik op ‘bewerken toestaan’ en pas zelf uw naam, adres, of telefoonnummer aan. Vergeet uw werkgever ook niet te informeren als er belangrijke gegevens zijn veranderd.

    Voeg uw rijbewijs en kentekenbewijs toe
    Wilt u niet het risico lopen dat u uw rijbewijs of kentekenbewijs een keer onverhoopt vergeet mee te nemen? Voeg dan bij MIJN AUTODOCUMENTEN een afbeelding toe van deze documenten en u heeft ze altijd bij de hand. De machtiging van Arval en het verzekeringsbewijs hebben wij ook al onder MIJN AUTODOCUMENTEN voor u klaargezet.

    Bekijk informatie over uw contract en corrigeer uw kilometerstand
    Ook naar belangrijke informatie over uw contract hoeft u in de My Arval Mobile-app nooit lang te zoeken. Klik simpelweg op MIJN AUTO en u ziet meteen de apk-vervaldatum, de inleverdatum en de inleverhandleiding staan. Bij ‘contractinformatie’ treft u alle details aan van de auto en het contract dat bij de auto hoort. En mocht u een keer per ongeluk geen of een verkeerde kilometerstand hebben opgegeven, dan kunt u deze hier corrigeren.

    Leg contact met ons via WhatsApp
    Via de My Arval Mobile-app kunt u ook ‘live’ met ons in contact komen. Klik daarvoor op het headset-icoontje en communiceer via WhatsApp met ons driverteam.

    Zoek de dichtstbijzijnde servicepartners
    Bent u op zoek naar een dealer, schadehersteller of banden- of ruitenspecialist bij u in de buurt? In MIJN OMGEVING vindt u de dichtstbijzijnde servicepartner die u nodig heeft. Ook kunt u via de app direct contact opnemen met de desbetreffende partij.

    Kijk eens tussen de veelgestelde vragen
    Wij hopen dat wij met dit bericht al enkele van uw vragen hebben beantwoord. Maar misschien heeft u nog andere vragen over de My Arval Mobile-app. Gelukkig bevat de app zelf ook een FAQ: een lijst met veelgestelde vragen. De kans is groot dat uw vraag daartussen staat – en dat u dus meteen antwoord vindt op uw vraag.

  • Alles over elektrisch rijden

    Aan de ene kant is de keuze voor elektrisch rijden voor veel mensen logisch: elektrisch rijden is beter, want minder belastend voor het milieu. Tegelijkertijd merken wij dat er nog veel praktische vragen leven die een drempel kunnen opwerpen. De belangrijkste vraag die mensen hebben, is of zij zichzelf niet te veel beperken door voor elektrisch rijden te kiezen.

    Veel ritten zijn op één accu te doen en een oplaadpunt is nooit ver weg
    Gelukkig kunnen wij deze zorg voor een groot deel wegnemen. Afhankelijk van de elektrische auto die u kiest, kunt u de afstanden binnen Nederland vaak gewoon op één accu berijden. En raakt uw accu toch leeg onderweg, dan kunt u in de meeste gevallen vrijwel direct terecht bij een oplaadpunt.

    Langs de weg opladen gaat sneller dan u denkt
    Ntijdu denkt u misschien: maar dat opladen kost toch erg veel tijd? Ook dat hoeft niet het geval te zijn. Bij gewone oplaadpunten kan het opladen van de accu uren duren, maar er zijn steeds meer snelladers langs de wegen te vinden. Met de meeste elektrische auto’s bent u daarmee binnen een half uur alweer op pad. Bovendien staan de meeste auto’s vele uren per dag stil bij kantoor en bij huis. In die tijd kunt u de accu volledig opladen zonder dat dit u extra tijd kost.

    Meer weten?
    Heeft u meer vragen over elektrisch rijden? Wilt u bijvoorbeeld weten hoe het zit met elektrisch rijden in het buitenland, of u bij u thuis kunt opladen en hoe het dan zit met de stroomkosten die daarmee gepaard gaan? Lees dan onze blog.

  • Uw feedback helpt ons verder!

    Als berijder mag u hoge verwachtingen van ons hebben. Sterker nog: wij verwachten niet anders van u! Aarzel dan ook niet en meld het direct als u ergens minder tevreden over bent. Wij waarderen het alleen maar als u die moeite neemt. Graag vertellen wij u wat wij het afgelopen jaar hebben gedaan met de geluiden die wij opvingen.

    U moet op onze servicepartners kunnen rekenen
    Wij gaan ervan uit dat onze servicepartners de afspraken die zij met u maken nakomen. Dat betekent dat zij de auto op het afgesproken tijdstip ophalen en niet later, dat zij de auto na een onderhoudsbeurt schoon weer aan u teruggeven, en dat zij er een feestje van maken als u een nieuwe auto krijgt. Maar door specifieke klachten van berijders, kwamen wij erachter dat dit niet altijd het geval is. Inmiddels hebben wij onze partners kunnen helpen de onderliggende problemen op te lossen. Het aantal meldingen van tegenvallende ervaringen is daardoor afgenomen.

    U moet op ons kunnen rekenen
    En eerlijk is eerlijk: wij ontvingen ook klachten over onze eigen dienstverlening. Van verschillende berijders hoorden wij namelijk dat zij niet waren teruggebeld, terwijl wij dat wel hadden beloofd. Dat kan natuurlijk niet. Op basis van deze klachten hebben wij direct onderzoek ingesteld. Daaruit bleek dat onze verkoopmedewerkers te veel taken in hun pakket hadden, waardoor zij er niet altijd aan toekwamen om berijders terug te bellen. Daarom hebben wij een aantal taken van de afdeling verkoop overgedragen aan andere collega’s. Ook hebben wij inmiddels extra verkoopmedewerkers aangenomen.

    Wij rekenen op u!
    Zoals u ziet, kunnen wij niet zonder u. U bent degene die met vragen naar ons belt of mailt, een nieuwe auto ophaalt bij een dealer, een ex-leaseauto bij ons koopt of de auto wegbrengt naar een schadehersteller. Dat moeten prettige ervaringen zijn. Is dat niet het geval, dan horen wij dat graag van u, zodat wij eventuele problemen kunnen oplossen.

     

    EX-LEASEAUTO’S TE KOOP

    Op zoek naar een goede auto? Kijk eens bij onze ex-leaseauto’s!

     

    NIEUWE DIRECTEUR ARVAL

    Liam Donnelly verwelkomt Onno Bierhoff als nieuwe general manager.

     

    PRIVATE LEASE

    Zorgeloos autorijden door te leasen: dat gunt u toch iedereen?