Ecovadis medal

Arval Nederland behaalt platinum rating van Ecovadis in 2024

Arval 22 May 2024 , door
Arval

Houten, 22 mei 2024 – Arval BNP Paribas (Arval), wereldwijd leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen, heeft in Nederland de Platinum-erkenningsscore gekregen op het EcoVadis Corporate Social Responsibility (CSR)-platform, waarmee het tot de top 1 procent behoort van alle bedrijven die wereldwijd door EcoVadis zijn beoordeeld.

In 2024 scoorde Arval 84/100 en is daarmee een van de hoogst scorende bedrijven die ooit door EcoVadis zijn beoordeeld. Met deze score behaalde Arval de Platinum-medaille, de hoogste van de EcoVadis-ranglijst. De EcoVadis Platinum Medal weerspiegelt de toewijding van Arval op het gebied van Environment, Labor & Human Rights, Ethics en Sustainable Procurement. Deze omvatten niet uitsluitend milieu-uitdagingen zoals duurzame mobiliteit, maar sociale kwesties in de gehele waardeketen.

Ecovadis score

Klimaatverandering en duurzaamheid zijn nog nooit zo belangrijk geweest voor mobiliteitsaanbieders. In de loop der jaren heeft Arval, zowel wereldwijd als in Nederland, haar expertise met succes gericht op full service leasing. Nu, met een opkomende vraag naar duurzamere mobiliteitsoplossingen, zoals auto- en fietsdelen, fietslease en mobiliteitsplatforms, evolueert Arval naar een aanbieder van duurzame mobiliteit. De EcoVadis Platinum ranking bevestigt de ambitie van Arval en benadrukt haar hoofddoel: haar klanten helpen slagen in hun energietransitie door duurzame mobiliteitsoplossingen aan te bieden.

"Corporate Social Responsibility gaat fundamenteel over verantwoordelijkheid en vertrouwen. Onze teams en klanten verwachten van ons dat we het voortouw nemen, en we zijn toegewijd om innovatieve oplossingen te bieden die hun energietransitie en mobiliteitsstrategieën ondersteunen. Bouwen aan een duurzame toekomst is een collectieve inspanning, waarbij iedereen binnen Arval een cruciale rol speelt. Het behalen van het Platina niveau van EcoVadis in Nederland bevestigt dat we op de goede weg zijn", verklaart Andrea Falcone, General Manager Arval Nederland.

We zijn verheugd en erg trots dat we door EcoVadis zijn beloond met de Platinum rating voor onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid", zegt Kaan Can Turkan, Sustainability Officer bij Arval in Nederland. "Deze prestatie is een prominente stap in de richting van het realiseren van onze duurzaamheidsambitie, namelijk het stimuleren van de verandering naar duurzame mobiliteit voor al onze klanten, leveranciers, partners en onze teams. Ik ben al mijn collega's bij Arval dankbaar voor hun steun en bijdrage aan deze reis. Het is de collectieve actie, gedeelde waarden en cultuur die het succes brengen op de weg naar onze doelen en ik kijk ernaar uit om samen aan onze toekomstige inspanningen te werken."

Ecovadis medal

Lees meer toon minder