Honda logo

Samenwerking Arval en Honda

Samenwerking 21 Jun 2021 , door
Marco Vrolijk

Arval en Honda zijn een nieuwe samenwerking aangegaan op de Nederlandse markt. Beide organisaties vinden elkaar in een focus op kwaliteit, elektrificatie en het bieden van hoogwaardige service voor klanten. Sinds 26 april 2021 werken de twee organisaties samen. Arval verzorgt de komende jaren Honda Private Lease en Honda Business Lease in Nederland.

Honda is sinds 1963 actief in Nederland en heeft in die tijd een reputatie opgebouwd voor toptechnologie en klanttevredenheid. De doelstelling voor Honda is om de komende jaren zijn private en business leaseklanten nog beter te bedienen. In samenwerking met Honda Bank gaat Arval hierbij helpen.

Gedeelde waarden en doelstellingen

Arval en Honda vinden elkaar in de overtuiging dat de tevredenheid van klanten en het zoeken naar duurzame oplossingen voorop staan. Arval draagt dit bijvoorbeeld via de Arval Beyond strategie uit, terwijl Honda dit in haar visie voor 2030 schetst. “Een samenwerking tussen Honda en Arval is voor ons dan ook erg logisch, want we hebben dezelfde waarden en doelstellingen.” vertelt Tjeerd Lemstra van Honda. “We verwachten dat onze combinatie van service en hoogwaardige elektrische technologie de komende tijd tot een verdere groei aan tevredenheid van onze klanten zal leiden.

Honda’s gamma volledig elektrisch vanaf 2022

Honda loopt voorop in de overstap naar elektrisch rijden met een combinatie aan betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatief design. In 2019 en 2020 lanceerde Honda de CR-V hybrid, Jazz Hybrid en Honda e. Met de nieuwe producten van dit en volgend jaar zal Honda’s gamma volledig geëlektrificeerd zijn in 2022. Een dergelijk productoffensief, met focus op elektrificatie, biedt zeer gunstige vooruitzichten voor Honda in Europa in het algemeen en in Nederland in het bijzonder.

Arval groeit op gebied van OEM-business in Nederland

De samenwerking met Honda past in het voornemen van Arval om haar expertise en nieuw ontwikkelde digitale platforms in te zetten voor een groeiend aantal samenwerkingen met OEM’s. Dat laatste is binnen Arval de afgelopen tijd sterk gegroeid en er is veel geïnvesteerd in digitalisering. Zo heeft Arval een kwalitatief hoogstaande checkout-omgeving ontwikkeld waarin klanten van OEM’s gemakkelijk de stappen voor een leaseauto kunnen doorlopen.

Daarnaast heeft Arval een nieuwe app ontwikkeld voor de berijders van OEM’s die bij de samenwerking wordt ingezet. Deze private lease-app biedt selfservice in een gebruiksvriendelijke omgeving. Zo kan de berijder alles voor de leaseauto zelf regelen; van gemakkelijk een schade melden, tot direct bij de voorkeursdealer onderhoud plannen. Ook facturen, bekeuringen en persoonlijke gegevens zijn eenvoudig in te zien en te wijzigen. Met de app heeft de berijder ook direct alle contactgegevens van pechhulp, dealer en klantenservice bij de hand.

De samenwerking met Honda stelt Arval in staat om haar expertise op gebied van digitalisering en haar focus op klanttevredenheid in te zetten en bovendien verder uit te breiden door nieuwe ervaringen op te doen. Onno Bierhoff, Algemeen Directeur bij Arval Nederland vertelt: “Ik zie erg uit naar onze nieuwe samenwerking met Honda. We hechten veel belang aan elektrificatie en Honda is op dit gebied al jarenlang een toonaangevende speler, daarnaast staat bij ons beide klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel. Dit past naadloos in Arval’s internationale strategie om via (white label) partnerships samen te werken.