Onderhoud

Voor het onderhoud van leaseauto’s maakt Arval alleen gebruik van reparateurs/dealers/garages die gebruik maken van ROB-Net. Alle reparatie- en onderhoudswerkzaamheden dient u dan ook via dit systeem aan te vragen. Voor tips over het gebruik van ROB-Net verwijzen wij u graag naar www.rob-net.nl.

Arval werkt met elektronisch factureren. Uw ROB-Net aanvraag voor onderhoud en vervangend vervoer kunt u via de applicatie ‘elektronische factuur’ direct aan ons factureren. De factuur wordt automatisch goedgekeurd als uw aanvraag en factuur aan elkaar gelijk zijn. Bij acceptatie ziet u dit direct en een papieren factuur is dan ook niet meer nodig.  

Voor de aanvraag van onderhoud geldt een aantal aandachtspunten. Wij vragen u bij de aanvraag op de volgende punten te letten:  

  • Geeft een berijder u opdracht om bijvoorbeeld een gebroken antenne, een ontbrekende wieldop of een kapotgestoken band te vervangen? Dan vragen wij u de code ‘schade’ aan de activiteit toe te voegen en hiervoor een aanvraag te doen via ROB-Net.
  • Niet al onze klanten staan vervangend vervoer toe. Als een berijder vraagt om een huurauto tijdens onderhoud of reparatie, vraag dan vooraf toestemming aan via ROB-Net.
  • Winterbanden worden in alle gevallen waarbij deze in het contract zijn meegenomen, vervangen bij een bandenspecialist. Dit hebben wij zo afgesproken met onze klanten. Merkdealers kunnen dan ook geen toestemming aanvragen voor deze bandenwissel. Voor berijders die geen winterbandenservice in het contract hebben, kunnen merkdealers wel een aanvraag via ROB-Net doen. Voorwaarde is wel dat de importeurskorting strikt wordt gehanteerd.