Werknemers

ON THE ROAD WITH: JOYCE VERMEULEN | BUSINESS MANAGER

Arval 3 Feb 2020

"Een nieuwe functie betekent buiten mijn comfortzone treden, wat mij helpt om te blijven ontwikkelen."

Om zich te blijven ontwikkelen heeft Joyce de beslissing genomen om uit haar comfortzone te stappen en een nieuwe uitdaging binnen Arval aan te gaan als externe accountmanager. Haar carrière is niet zoals de meeste Business Managers hem doorlopen hebben. Dit toont aan dat het hebben van een ‘drive’ erg belangrijk is.  

Wij vroegen Joyce…Joyce vermeulen

Hoe ben je bij Arval terecht gekomen?
“Ik werkte als service adviseur bij een Citroën dealer en had dagelijks contact met leasemaatschappijen. Het leek mij altijd al leuk om bij een leasemaatschappij te werken. Toen ik de vacature voor technisch beheerder bij Arval zag heb ik direct gesolliciteerd. Ik was onder de indruk van de professionele uitstraling, het mooie pand en de vriendelijke collega’s waar ik de sollicitatiegesprekken mee had. Ik was dan ook blij dat ik werd aangenomen.”

Wat vond je het leukst aan je oude functie als teammanager Technisch Beheer?
“Het allerleukste vond ik medewerkers begeleiden met hun loopbaan. Ik heb zelf ook veel kansen gekregen binnen Arval en ik vind het heel mooi om te zien als mensen zich ontwikkelen binnen hun functie of binnen de organisatie. Ook de samenwerking met onze leveranciers en de relatie die we hierin opbouwden vond ik erg leuk. Onze leveranciers zijn een belangrijke schakel om onze klanten en berijders het meest optimale te kunnen bieden en helpen.”

Klinkt goed! En dan tóch de overstap naar  een andere functie binnen Arval. Waarom?
“Dat is door meerdere dingen gekomen. Ik wil mijzelf graag blijven ontwikkelen en ik doe graag dingen buiten mijn comfortzone. Een totale nieuwe functie past hier dus goed bij. Ook was ik zelf als ‘klant’ betrokken bij diverse tenderprocedures, waarbij leveranciers zichzelf aan Arval presenteerden. Doordat sommige dit heel goed en anderen dit heel slecht deden, ben ik gaan nadenken hoe ik Arval kon presenteren. Ik merkte dat ik hier heel enthousiast van werd. Toen er een vacature als Business Manager (accountmanager buitendienst) beschikbaar kwam, vielen de puzzelstukjes in elkaar. De sollicitatieprocedure was erg spannend, vanwege dat ik geen ‘sales’ achtergrond heb. De meeste Business Managers hebben vaak eerst als accountmanager in de binnendienst gewerkt. Het blijkt dat een andere route ook mogelijk is.”

"Samen met Ahsaine heb ik het driverteam op mogen zetten.”

Hoe ervaar je de eerste paar maanden als Business Manager?
“Dit is mijn eerste ‘sales’ functie. Ik heb de opleiding fysiotherapie gedaan en ben daarna direct in de automotive branche gaan werken. Dit waren altijd operationele functies. Ik vind het leuk om met onze klanten aan tafel te zitten en hen te helpen met de diverse vraagstukken. Dit gaat natuurlijk over kosten, maar ook over tevredenheid van medewerkers en operationele processen. Het is mooi om samen met de klant een goede balans daarin te vinden.”

Een echte helpende hand! Hoe ziet een werkdag voor jou eruit?
“Ik werk 4 dagen per week. Daarvan ben ik er ongeveer drie ‘op pad’ en ben ik er één dag op kantoor. Ik heb gemiddeld 2 à 3 afspraken per dag, waarbij ik behoordelijke afstanden maak omdat mijn klanten en prospects zich voornamelijk in Noord-Brabant en Limburg bevinden. Ook ben ik bij tender en aanbestedingsprojecten intensief betrokken.”

Maak de zin af: op het werk ben ik pas echt tevreden als…
“…ik samen met mijn collega’s, klanten en berijders echt kan helpen. Het is en blijft teamwork om samen erachter te komen wat de klant het belangrijkste vindt en samen tot een goede oplossing te komen. Dat geeft écht voldoening. .”

Interessant! Waar kijk je met trots op terug in jouw carrière bij Arval?
“Samen met mijn collega Ahsaine heb ik de klantenservice, ook wel het driverteam genoemd, mogen opzetten. Dit is klein begonnen en was veel pionieren. Dingen uitproberen en nieuwe functionaliteiten implementeren (o.a. chatten en verlengde openingstijden). Deze afdeling is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig team, het eerste aanspreekpunt voor onze berijders en het format is internationaal uitgerold. Ik heb hier ontzettend veel van geleerd en kijk met veel plezier terug op deze leerzame en mooie periode.”

Joyce, veel succes met je nieuwe functie!

Lees meer toon minder