Houten, 16 januari 2023 - Lightyear, het Nederlandse hightechbedrijf dat 's werelds eerste elektrische auto op zonne-energie produceert (Lightyear 0) heeft een pre-orderovereenkomst getekend met Arval, onderdeel van de BNP Paribas Groep. In deze pre-order staan 10.000 auto’s van Lightyear 2, Lightyear's nieuwste model voor de massamarkt. Met Arval heeft het bedrijf een nieuwe mobiliteitspartner voor zakelijke klanten en consumenten om mobiliteit op zonne-energie te laten ervaren in Arval's belangrijkste markten in Europa.
Het totaal aantal Lightyear 2-pre-orders van B2B-partners passeert de 21.000, wat overeenkomt met een omzet van bijna €840 miljoen. Dit nieuws volgt een week nadat Lightyear de Lightyear 2-wachtlijst heeft geopend voor consumenten, om hen voorrang te geven in het pre-orderproces later dit jaar.
Een partnerschap gebaseerd op gedeelde waarden
Zowel Arval als Lightyear hebben wederzijdse ambities op het gebied van duurzame mobiliteit. Dit partnerschap ondersteunt de intrede van Lightyear op de Europese markt met verschillende customer experience events in 2023-2024, maar ook op breder internationaal niveau.
"De technologie van Lightyear is bewezen, betaalbaar en milieuvriendelijk en vormt een geweldige aanvulling op onze vloot. We kijken ernaar uit onze klanten verder te ondersteunen met een optimale oplossing die een antwoord biedt op hun energietransitiebehoeften en de infrastructuuruitdaging in Europa.", zegt Alain van Groenendael, voorzitter en CEO van Arval.
"De Arval Beyond strategie ambieert de lease van 700.000 geëlektrificeerde voertuigen in 2025, als onderdeel van onze wereldwijde vloot. Arval Nederland heeft als doel dat tegen die tijd 60% van de geleverde voertuigen volledig elektrisch is. Dit moet resulteren in een aandeel van 40% van de vloot. De 10.000 Lightyear 2-auto's helpen ons om dat doel te bereiken”, Aldus Andrea Falcone, General Manager van Arval Nederland.
Duurzame mobiliteit voor iedereen
Lex Hoefsloot, Lightyear CEO en Co-Founder, zegt: "Naast het aanbieden van onze elektrische zonneauto's aan particuliere consumenten, speelt Arval als leasemaatschappij een cruciale rol in het beschikbaar maken van onze technologieën voor zoveel mogelijk mensen. We zijn dankbaar voor hun vertrouwen en expertise en internationale aanwezigheid om Lightyear 2 uit te rollen."
Lightyear 2 belooft tegemoet te komen aan de behoefte van consumenten aan handige, schone mobiliteitsoplossingen. Met de zonnepanelen op het dak en de motorkap kan de auto zijn actieradius verdubbelen tot meer dan 800 kilometer en hoeft deze in totaal drie keer minder op te laden dan een ander elektrisch voertuig. Voor een prijs van minder dan €40.000.
Nadat Lightyear de leefbaarheid van een elektrisch voertuig op zonne-energie heeft bewezen met de beperkte productie van het eerste model, Lightyear 0, is Lightyear 2 de volgende stap van het bedrijf om duurzame mobiliteit beschikbaar te maken voor iedereen, overal.