Arval Mobility Pass

Support Arval Mobility Pass

Milo app

Ik kan niet meer inloggen in de app.

Wanneer je te vaak een verkeerd wachtwoord hebt ingetypt, wordt je account 15 minuten geblokkeerd. Je moet dan een nieuw wachtwoord aanmaken om je account te deblokkeren. Je kan hier een nieuw wachtwoord aanmaken.


Ik ben vergeten uit te checken? En zie nu een correctietarief in mijn transactieoverzicht staan.

Je kunt deze rit corrigeren op www.uitcheckgemist.nl. Volg de instructies op uitcheckgemist.nl hoe je de rit corrigeert. Op basis van deze gegevens wordt een correctie gedaan op de gemaakte rit. Vervolgens wordt het bedrag teruggestort op je kaart en komt dit terug in de payroll rapportage van je werkgever.


Hoe kan ik een transactie classificeren als privé, zakelijk of woon-werkverkeer?

Met de Milo-app kun je transacties classificeren als zakelijk, privé of woon-werkverkeer. Om een transactie te classificeren, ga je naar het tweede tabblad onderaan in de app. Selecteer vervolgens ‘Transacties’ in het navigatiemenu bovenaan.

Open de gewenste transactie om de details te bekijken, scrol naar beneden en werk de classificatie bij onder het kopje ‘Mogelijke classificaties’.

Let op: Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever kunnen de kosten voor privétransacties direct met je salaris worden verrekend.


Ik wil iets wijzigen in mijn kilometerdeclaratie, kan dat?

Ja, dat kan zolang er geen slotje bij staat is het mogelijk om een declaratie te wijzigen. Als er een slotje achter de declaratie staat is dit niet meer mogelijk en dien je contact op te nemen met je werkgever.


Waarom worden sommige transacties direct gemarkeerd als privétransacties?

Dit is afhankelijk van het tijdstip van de transacties. In samenwerking met jouw werkgever zijn de tijdsblokken ingedeeld. Dit bepaalt welke reizen automatisch als privé gemarkeerd worden. Achteraf kun je dit nog wijzigen. Meer vragen over jouw mobiliteitsregeling stel je bij de HR-afdeling van jouw organisatie.


Hoe krijg ik als gebruiker inzicht in mijn transacties?

In de Milo-app vind je in het tweede tabje onderaan een overzicht van alle transacties die je met je Arval Mobility Pass hebt gedaan.


Mijn e-mailadres is gewijzigd, kan ik dat zelf aanpassen?

Nee, dat kan niet. Neem contact op met je werkgever om dit aan te laten passen.


Ik ben verhuisd, kan ik dat zelf aanpassen?

Nee, dat kan niet. Neem contact op met je werkgever om dit aan te laten passen.


Ik ben mijn pincode kwijt, hoe vraag ik een nieuwe aan?

Als je vier keer een foutieve pincode invult, krijg je de mogelijkheid om een nieuwe pincode aan te maken.


Mobiliteitskaart of ov-kaart

Ik ben mijn fysieke ov-kaart of mijn fysieke mobiliteitskaart kwijt, verloren of de kaart is gestolen. Wat moet ik doen?

Blokkeer de kaart direct in de Milo app (log in, kies ‘Kaarten’ selecteer de kaart en volg de stappen bij ‘Kaart blokkeren’. Na blokkeren wordt er een nieuwe kaart voor je aangemaakt.


Kan ik mijn fysieke ov-kaart laten deblokkeren?

Het is niet mogelijk om je mobiliteitskaart te deblokkeren. Er dient een vervangende kaart aangevraagd te worden. Dit kan je in de Milo app doen onder het kopje kaarten.


Bij het inchecken staat er een bedrag op mijn fysieke mobiliteitskaart, wat kan ik hiermee?

Hier hoef je niks mee te doen en is niet bepalend of je wel of niet kan blijven reizen met je mobiliteitskaart. Zelfs niet als het saldo op de kaart in de min komt te staan.


Wat moet ik doen al ik ben vergeten uit te checken met OVpay?

Heb je gebruik gemaakt van OVpay en een uitcheck gemist? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht. Je hebt een referentienummer nodig om de rit aan te passen. Dit referentienummer is zichtbaar bij jouw transactie in de Milo app. Vul dit referentienummer en het afgeschreven bedrag in op de pagina om jouw gemiste check-in of check-uit aan te passen.


Parkeren


Kan ik mijn kenteken wijzigen?

Bij het starten van een parkeersessie op straat kan je kenteken tijdelijk wijzigen. Om je kenteken permanent te wijzigen moet je contact opnemen met je werkgever.


Waar kan ik parkeren met mijn mobiliteitskaart?

Parkeren in garages

Je kunt in Nederland terecht bij meer dan 475 locaties, waaronder Q-park, Schiphol P1, Interparking en Apcoa. Je kunt in elke garage parkeren waar Visa wordt geaccepteerd als betaalmiddel.

Parkeren op straat

In Nederland kan je de Milo app gebruiken om een parkeersessie te starten en stoppen. In de Benelux kan je in meer dan 200 steden betalen voor Parkeren met je mobiliteitskaart.


Openbaar vervoer en OV-fiets

OV fiets & fietsenstalling

De fietsenstalling is de eerste 24 uur gratis. Je hoeft hier geen abonnement voor te hebben, maar wel een fysieke ov-kaart. Echter, de ov-fiets is nooit gratis.


Bij het inchecken staat er een bedrag op mijn fysieke mobiliteitskaart, wat kan ik hiermee?

Hier hoef je niks mee te doen en is niet bepalend of je wel of niet kan blijven reizen met je mobiliteitskaart. Zelfs niet als het saldo op de kaart in de min komt te staan.


Wat moet ik doen al ik ben vergeten uit te checken met OVpay?

Heb je gebruik gemaakt van OVpay en een uitcheck gemist? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht. Je hebt een referentienummer nodig om de rit aan te passen. Dit referentienummer is zichtbaar bij jouw transactie in de Milo app. Vul dit referentienummer en het afgeschreven bedrag in op de pagina om jouw gemiste check-in of check-uit aan te passen.


Ik wil eenmalig van klasse wisselen, kan dat?

Wil je één dag gebruik maken van een klassewissel, dan kun je terecht bij de gele NS-kaartautomaten op de stations.

1. Ga naar de NS-kaartautomaat

2. Houd je OV-chipkaart voor de kaartlezer

3. Kies op het scherm voor ’Wijzig klasse’

4. Kies 'Vandaag 1e klas'

5. Houd je OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer

De upgrade naar de 1e klas is meteen geldig, tot 4.00 uur ’s nachts.


Deelmobiliteit (Dit is alleen mogelijk als je werkgever deze opties aan heeft staan)

Hoe reserveer ik een deelauto, deelscooter of deelfiets?

Maak eenmalig een account aan via de aanbieder van je keuze en koppel je mobiliteitskaart. Je kan dit vinden in de Milo app bij de vierkantjes.


Van welke deelauto's kan ik gebruikmaken met de Milo app?

Je kunt gebruikmaken van alle aanbieders van deelvervoer die Visa accepteren als betaalmiddel.

 

Hulp nodig bij het gebruik van Arval Mobility Pass? Het antwoord op jouw vraag kun je vinden op deze pagina.

Staat je antwoord er niet tussen of heb je direct hulp nodig? Neem dan contact met ons op via: mobility@arval.nl of bel naar +31 (0)30 602 44 04