Na drie maanden maakte Daisy Abou-Aly (Accountmanager) al de stap naar Accountmanager, omdat ze op zoek was naar meer uitdaging. Nu zit ze helemaal op haar plek. Maak kennis met Daisy.
Uitdaging vind ik heel belangrijk in mijn werk. Bijna een jaar geleden startte ik enthousiast als Junior Accountmanager (een Sales Supportfunctie) bij Arval. Na drie maanden merkte ik echter dat ik te weinig werd uitgedaagd in deze rol. Ik ging direct naar mijn Teamleider om dit aan te kaarten. Met als gevolg dat ik de stap mocht maken naar Accountmanager en mijn eigen klanten kreeg. Dat is heel snel gegaan! Nu houd ik mij bezig met het onderhouden van klantrelaties en begeleid ik berijders in het traject van een nieuwe leaseauto kiezen.
“Na drie maanden maakte ik al de stap naar Accountmanager”
Voordat ik bij Arval begon, werkte ik eerst als Telefoniste en later als Serviceadviseur bij een autodealer. Ik was dus bekend met de automotive branche. Bij een leasemaatschappij werken is alleen wel een andere tak van sport. Toch voelde deze stap logisch. De autowereld trekt mij nou eenmaal. Wat ook meespeelde, was mijn wens om een deeltijdopleiding Bedrijfskunde te volgen. Bij Arval krijg ik hier de ruimte voor.
Elkaar helpen
Die vrijheid is niet het enige wat ik fijn vind aan Arval. Er hangt een heel warme sfeer. Dat merk je meteen als je het gebouw binnenstapt. De vriendelijke ontvangst bij mijn eerste sollicitatiegesprek is me altijd bijgebleven. En ik merk het onder mijn collega’s ook: die zijn heel behulpzaam. Iedereen is druk, maar als je vragen hebt, maken ze altijd tijd voor je vrij. Dat vind ik echt typerend voor de organisatie. We hebben heus wel eens discussies binnen het team, maar alleen om er allemaal beter van te worden.
“Behulpzaamheid is echt de verbindende factor binnen mijn team”
Inmiddels weet ik: leaserijders zijn veeleisend. Wanneer je wat ervaring hebt, weet je hoe je dat kunt managen. Maar als je net start als Accountmanager, kan het overweldigend zijn. Gelukkig ben ik op alle vlakken goed begeleid. Ik begon met meeluisteren met een ervaren Accountmanager. Toen ik vervolgens zelf aan de slag ging, kwam de Teamleider naast mij zitten om aan te geven hoe ik bepaalde zaken het beste kon aanpakken. Zo ben ik stapsgewijs ingewerkt. Een vast onderdeel hiervan was het zeswekelijks gesprek, waarin ik met mijn Teamleider besprak wat goed ging, wat beter kon en waar ik tegenaan liep.
Behulpzaamheid is echt de verbindende factor binnen mijn team. Als een mailbox overloopt, staat er altijd een teamgenoot klaar om bij te springen. Zo stond er laatst bijvoorbeeld een collega aan mijn bureau om te vragen of hij wat kon overnemen. Ondanks dat iedereen zijn eigen klanten bedient, doen we het samen. Dat is heel prettig.
Samen leuke dingen doen
Die saamhorigheid wordt gestimuleerd door Arval. Dat zie je onder andere terug in het persoonlijk budget. Van dit budget kunnen we met het team iets leuks doen. Elke afdeling mag dit zelf invullen. Wat wij gaan doen? Bowlen! Dat klinkt misschien cliché, maar er zit een gedachte achter. Een van mijn collega’s bowlt op professioneel niveau. Zij neemt ons binnenkort mee voor een spoedcursus.
“De sfeer op de werkvloer maakt dat ik nooit chagrijnig ben”
Wat mijn collega’s en ik ook erg leuk vinden, is snoepen. Mijn team houdt van lekkere dingen eten. Er neemt dus altijd wel iemand koekjes of chips mee. Minder goed voor de gezondheid, maar het komt de sfeer zeker ten goede! Die sfeer op de werkvloer maakt dat ik nooit chagrijnig ben.
Prioriteiten stellen
Er zijn veel afdelingen afhankelijk van mijn werk. Technisch beheer, schademedewerkers en de buitendienst, bijvoorbeeld. Ik probeer dat nooit uit het oog te verliezen. Het zou namelijk vervelend zijn als andere afdelingen niet snel kunnen handelen, omdat de informatie die ze nodig hebben bij mij blijft steken. Dit betekent dat je, ook in drukke tijden, goed je prioriteiten moet stellen. Een goede planning is daarbij essentieel, anders raak je snel het overzicht kwijt.
Mijn droom
Nu zit ik nog niet onwijs lang in mijn huidige functie, maar ik kijk graag vooruit. Ik zou het te gek vinden om uiteindelijk toe te groeien naar de functie van Teamleider, maar op korte termijn is het mijn droom om een nieuw account op te zetten. Ik ben nu aan de slag gegaan met bestaande klanten, maar ik zie het als een leuke uitdaging om een nieuwe klant aan te trekken. Vanaf het begin betrokken zijn en een band opbouwen, dat lijkt mij heel mooi.