Miniatuurvoorbeeld

Tendermanager

Houten
Jaarcontract
Vacature afdeling:
Sales
Werkervaring:
3 tot 5 jaar
Werk-/denkniveau:
HBO
Werkmissie:

Heb je een enorme passie voor schrijven én het achterhalen van de vraag achter de vraag? Vind je het een uitdaging om (samen met je collega’s) jouw potentiële klanten te verrassen met een aanbod dat perfect bij hun wensen past? Dan zoeken wij jou! 

Waar kom je terecht?
Samen met twee collega’s vorm je het tenderteam en ben je verantwoordelijk voor het organiseren, plannen en (tijdig) uitwerken van tenders. Bij iedere aanvraag achterhaal je waar de klant echt naar op zoek is. Aan de hand van de klantbehoeften laat je je creativiteit de vrije loop en schrijf je een passend voorstel. Je geeft de klant het gevoel dat jouw aanbod volledig op de behoefte van de klant is geschreven. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor een aanvraag en als projectcoördinator zorg je ervoor dat alles soepel verloopt. Uiteraard doe je dit niet alleen, hiervoor zoek je bijvoorbeeld aansluiting bij je collega van de afdeling new business, consultancy, de buitendienst, marketing en alle operationele afdelingen. Veranderen, verbeteren, proberen en innoveren staan hierbij centraal. De look and feel, teksten en aanpak zijn maatwerk, geen aanvraag is tenslotte hetzelfde!

Hoe ziet je dag eruit?

Je start de dag met koffie. Je checkt je e-mails en start met een afspraak met het team over welke tenderaanvragen er lopen. Uiteraard stem je af wie welke aanvraag oppakt en gaat hier zelfstandig mee aan de slag. Van die éne tender verdiep je je in de klantwensen en je creativiteit zorgt gelijk voor goede ideeën. Die ideeën wil je direct met je buitendienst collega delen en belt om de nodige zaken af te stemmen. Je zit er nu lekker in en werkt gelijk de nodige documenten voor de aanvraag uit. Voor een andere tender die net binnenkomt, scan je snel de stukken door. Je plant een brainstormsessie met het projectteam wat je zelf samenstelt passend bij de aanvraag. De tijd vliegt, het is alweer tijd voor een lunchbreak! Na de lunch open je Excel en stort je je op een stukje calculatiewerk. De rekenkundige formats moeten worden ingevuld en de calculaties voor de klant moeten kloppen. De dag is alweer bijna voorbij. Je bent betrokken bij het opzetten, ontwikkelen en bijhouden van de databank met teksten die voor de tenders worden gebruikt. De ‘look and feel’ kan volgens jou wel een opfrisbeurt gebruiken en je gaat hier gelijk mee aan de slag. Je past alle bijbehorende documenten op deze nieuwe stijl aan. Op de valreep krijg je te horen dat die grote tender waar je de afgelopen tijd keihard aan gewerkt hebt, is binnen gehaald. Vol trots deel je dit succes met je collega’s en sluit je tevreden je computer af.

Je takenpakket bestaat uit:

  • strategisch samenstellen van je tenderteam
  • coördineren van het gehele tenderproces. Dus van signalering, het ontwerp en de planning tot de prijsvorming en de optimalisatie van ons voorstel. 
  • het schrijven van commerciële voorstellen
  • opstellen van offertes en calculaties
Benodigde vaardigheden:

Wie ben jij?

Je bent een enthousiaste professional. Je verplaatsen in een ander (klant) gaat je goed af en je hebt een enorme passie voor (commercieel) schrijven. Zowel in het Nederlands als het Engels weet jij op een creatieve en oplossingsgerichte wijze een voorstel uit te werken en tijdig bij een klant aan te leveren. Je onderscheidt jezelf in zelfstandig werken en je enthousiasme werkt aanstekelijk op het team. Je wordt blij van (samen) resultaten behalen. Uiteraard ben je ook alert op mogelijke risico's en doe je er alles aan om te zorgen dat deze het tenderproces niet verstoren. 

  • HBO werk-en denkniveau
  • minimaal relevante 3 jaar werkervaring
  • je bent 24 uur tot 32 uur per week beschikbaar
  • ervaring in projectmanagement 
  • goede beheersing van Engels

Heb jij het Arval DNA?
Teamwork staat centraal bij Arval. Samen met collega’s zorg jij ervoor dat de klant optimaal wordt geholpen. Dit doe je door goed naar de klant te luisteren en altijd de beste oplossing te bieden. Je bent hulpvaardig ingesteld en in staat zaken vanuit meerdere invalshoeken te bekijken. Daarom weet je ons streven naar duurzaamheid te combineren met pragmatische oplossingen.

Als persoon wil jij het beste uit jezelf halen en daarmee draag je bij aan de successen van de organisatie. Je onderscheidt jezelf doordat je outside the box denkt en net dat stapje extra doet voor klanten en collega’s. Je bent nieuwsgierig en denkt actief na over wat beter kan. Bovendien pas je jezelf snel aan in een dynamische en snel veranderende omgeving. Kortom, jij zorgt er samen met collega’s voor dat de organisatie blijft groeien en klaar is voor de (digitale) toekomst.

Wat bieden wij?

Daarnaast krijg je op basis van een 40-urige werkweek:

  • Salarisdaarnaast ook nog eens een winstbonus én vakantiegeld.
  • 25 vakantiedagen; als je maar wel weer terugkomt!
  • Reiskosten- of thuiswerkvergoedingwant je kan zélf kiezen waar je werkt.
  • Een premievrij pensioen, en dat scheelt serieus geld!
  • Uitzicht op een vast dienstverband, zekerheid is natuurlijk wel zo lekker!
  • Gratis sporten, zo blijven we samen fit!

Ik ben enthousiast, wat nu?
Dan horen wij dat graag, dus laat ons niet langer wachten en laten we kennis maken. Wij zijn natuurlijk enorm nieuwsgierig naar wie jij bent, maar het maakt ons niet uit op welke manier jij jezelf voorstelt. Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd contact opnemen met onze recruiter Lizanne van Rossum via jobs@arval.nl of op 030-6024444. Je kan ook altijd Whatappen op 06-21414272. 
Vertel meer over jezelf in een video, maak een mooie infographic of schrijf een pakkende brief. Verder is de procedure lekker overzichtelijk:

  1. Solliciteer gemakkelijk digitaal
    Upload jouw CV én iets waarin je meer over jezelf vertelt.

     
  2. Zien wij een match? Dan nodigen we je uit op gesprek.
    Gewoon, met een digitaal bakje koffie elkaar beter leren kennen, want vanwege Covid werken wij allemaal vanuit huis. 

     
  3. Zijn we allebei enthousiast? Dan volgt er een tweede gesprek.
    Zorg dan wel dat je goed voorbereid bent, want dan duiken we de diepte in. Een korte schrijfopdracht kan een onderdeel zijn van het sollicitatiegesprek. 

     
  4. Dan is het aan ons, wij moeten een keuze maken.

Ben je het geworden? Dan volgt er alleen nog een gesprek met HR.

Over Arval:

Arval is ooit begonnen als autoleasemaatschappij, maar is inmiddels expert in het aanbieden van diverse mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Een elektrische auto of e-bike leasen? Of een duurzaam mobiliteitsbeleid voor een grote organisatie uitdenken? Arval heeft alle kennis en ervaring hiervoor in huis. Ons doel is onze klanten altijd zo duurzaam en zorgeloos mogelijk naar hun bestemming te krijgen. Vandaar dat dienstverlening bij ons hoog in het vaandel staat. We zijn niet voor niets al veertien keer uitgeroepen tot beste leasemaatschappij van Nederland!

Werken bij Arval betekent onderdeel zijn van een wereldwijde organisatie, met meer dan 7.200 medewerkers in 30 landen. In Nederland werken ongeveer 300 medewerkers vanuit ons karakteristieke kantoor in Houten aan duurzame mobiliteitsoplossingen. Daarnaast is Arval onderdeel van de BNP Paribas Group, de grootste bank van Europa. Genoeg om over op te scheppen dus! Gelukkig staat menselijkheid binnen Arval voorop. Daarom is de werksfeer juist erg ongedwongen en zoals het werken in een kleine organisatie.

Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane bestandsformaten: pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, xls, xlsx.

Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane bestandsformaten: pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, xls, xlsx.

Privacy statement*

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.