Home > Arval Uitgelicht > Uitgelicht zomer 2018 klanten

Uitgelicht zomer 2018 klanten

Podcast over slim leasen

Veel mensen luisteren tijdens het autorijden naar de radio. Heeft u het gevoel dat u vaak  luistert naar onderwerpen die u maar matig interesseren? En stoort u zich bovendien aan alle reclame die u krijgt voorgeschoteld? Luister dan liever naar de podcasts van Arval!

Snel op de hoogte zonder te lezen

Arval heeft zes podcasts voor u opgenomen, waarin experts Elske van de Fliert en Arjos Bot u bijpraten over slim en groen leasen. Door naar de podcasts te luisteren tijdens het autorijden of wandelen, groeit uw kennis over relevante en urgente onderwerpen. Daarmee slaat u twee vliegen in één klap: u benut uw ‘onderweg’-tijd én u hoeft geen kostbare tijd meer te besteden aan het bijhouden van uw vakliteratuur.

Twee experts delen hun kennis

In de podcasts hoort u alles over de trends en ontwikkelingen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en mobiliteit. Elske van de Fliert helpt bedrijven minder CO2 uit te stoten door groener, schoner en slimmer te rijden. Arjos Bos, Head of consulting & CVO bij Arval, geeft klanten breed advies over hoe zij hun mobiliteitsvraagstukken het beste kunnen oplossen.

De onderwerpen tot nu toe

In deze eerste zes afleveringen praten Elske en Arjos achtereenvolgens over:

  1. hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen en kostenbesparing hand in hand kunnen gaan

  2. wanneer het juiste moment is om over te stappen op elektrisch rijden

  3. wat de relatie is tussen kosten en CO2-uitstoot

  4. welke alternatieve brandstoffen er allemaal zijn

  5. welke trends kansen bieden voor u als wagenparkbeheerder

  6. wat de voordelen zijn van een mobiliteitsregeling.

 

Beluister de afleveringen op arval.nl/slimleasen of download de Slim Leasen Podcast in de iTunes store / Apple Podcast app of voor Android in de Play Store (DoublePod Podcast for Android).

Naar boven.

Leveringsproblemen door WLTP

Inmiddels is duidelijk dat de invoering van de WLTP-test grote gevolgen heeft voor de autobranche. Bestelde auto’s blijken in sommige gevallen ineens niet meer leverbaar te zijn, omdat importeurs steeds meer modellen en uitvoeringen van de markt halen.

Waarom halen importeurs auto’s van de markt als de testresultaten tegenvallen?

De aanschafbelasting voor auto’s (bpm) is gekoppeld aan de CO2-uitstoot. Dat is al jaren het geval, maar de nieuwe WLTP-test meet beduidend hogere CO2-waarden dan de oude meetmethode. Voor precies dezelfde auto kan de bpm daardoor ineens veel hoger zijn.

De overheid heeft toegezegd de bpm-tabel aan te passen, maar dat duurt zeker nog een jaar. In de tussentijd kiezen veel importeurs ervoor om modellen (tijdelijk) niet op de markt te brengen.

Hoe zorgt Arval ervoor dat u hier zo min mogelijk last van heeft?

Voor auto’s die bij een dealer of importeur op voorraad staan, is al bpm betaald. Daarom is het voor u voordelig om zo’n ‘voorraadauto’ te kiezen. Wij vinden het vervelend voor u als een bestelde auto niet geleverd kan worden. Daarom gaan wij proactief aan de slag met bestellingen waarvan wij vermoeden dat die worden geannuleerd.

Onze inkopers zoeken voor die bestellingen naar vergelijkbare voorraadauto’s. Zo kunnen wij direct een alternatief bieden als de leverancier de bestelling annuleert. Bijkomend voordeel is dat u bij een voorraadauto nog profiteert van de oude tarieven. 

Naar boven.

MVO zit in het DNA van Arval

Al sinds de oprichting in 1989 is Arval zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Logischerwijs zetten wij ons in voor de verkeersveiligheid en het milieu, thema’s die nauw met leasen samenhangen. Maar wij hebben ons ook vanaf het begin verantwoordelijk gevoeld voor iedereen met wie en voor wie wij werken: onze medewerkers, partners, klanten, en natuurlijk alle  mensen die in onze leaseauto’s rondrijden.

Mooie resultaten op het gebied van MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit dus in het DNA van Arval. Al jaren investeren wij volop in onze zoektocht naar duurzame oplossingen. En met resultaat. Innovaties, zoals onze telematicaoplossing Arval Active Link, dragen in positieve zin bij aan de verkeersveiligheid. Ook hebben veel van onze klanten hun wagenpark inmiddels vergroend door bijvoorbeeld elektrische auto’s in te zetten. Buitengewoon trots zijn wij op onze medewerkers, die zich met hart en ziel inzetten voor allerlei liefdadigheidsactiviteiten.

Lees meer!

Wilt u meer weten over hoe Arval Nederland invulling geeft aan MVO? Bekijk dan deze presentatie met talloze voorbeelden van onze initiatieven.

Naar boven.

Veilig op weg door telematica

Elk jaar onderzoekt de Corporate Vehicle Observatory (CVO) de trends in zakelijke mobiliteit. Dit onafhankelijke expertiseplatform presenteert de resultaten van dat onderzoek in de CVO Fleet Barometer. Daarin kunt u lezen hoe Europese bedrijven hun wagenpark financieren, en in hoeverre zij openstaan voor telematica, alternatieve brandstoffen en duurzame mobiliteitsoplossingen.

Steeds meer wagenparkbeheerders zetten telematica in voor de veiligheid op de weg

De belangrijkste trend in 2018 is dat steeds meer wagenparkbeheerders gebruikmaken van telematica. Dat doen zij met name om de veiligheid te bevorderen en het rijgedrag van berijders te beïnvloeden. Een goede ontwikkeling, want het aantal verkeersongevallen stijgt al een aantal jaar. En naast al het leed dat door ongevallen veroorzaakt wordt, kosten ongelukken werkgevers ook veel geld.

Niet vreemd dus dat wagenparkbeheerders dankbaar gebruikmaken van telematica om het rijgedrag van werknemers in positieve zin te beïnvloeden. Als mensen te hard rijden, appen achter het stuur, of bumperkleven, is de kans tenslotte groter dat zij bij een ongeval betrokken raken. Met telematica hebben wagenparkbeheerders inzicht in het rijgedrag van individuele berijders, en kunnen zij hun werknemers daar ook op aanspreken. Een andere maatregel die veel wagenparkbeheerders nemen, is het automatisch blokkeren van de smartphone tijdens het rijden. Een goede ontwikkeling!

Nederland is weer koploper in Europa in het gebruik van telematica

Verder blijkt uit de CVO Barometer dat Nederland nog steeds vooroploopt als het gaat over het gebruik van telematica. Meer dan een kwart van de Nederlandse wagenparkbeheerders zet al telematica in, terwijl dat in de rest van Europa gemiddeld 19% is. Binnen Nederland zijn het vooral de wagenparkbeheerders van zeer grote bedrijven die telematica opnemen in de autoregeling.

Meer weten over trends in zakelijke mobiliteit

Op onze website kunt u het volledige CVO-rapport lezen, specifiek toegesneden op de Nederlandse situatie.

Naar boven.