Home > Informatie > Schade En Verzekeringen

Schade en verzekeringen

Schade en verzekeringen

Wat moet ik doen bij schade?

Stuur in ieder geval het ingevulde en ondertekende schadeaangifteformulier naar ons op of maak gebruik van www.mobielschademelden.nl. Schakel bij vandalisme, inbraak, diefstal of schade waarbij de tegenpartij onbekend is altijd de politie in en noteer naam en adres van de getuigen. Maak - als dit mogelijk is - een foto van de situatie en/of de schade. Dit kan discussie voorkomen. Bij schade zonder tegenpartij, meldt u de schade via de My Arval Mobile app of via My Arval, met tegenpartij bij het driverteam via 030 602 41 41 of driverteam@arval.nl. Zij informeren u over de vervolgstappen.

Moet ik betalen voor een schade?

In de regel geldt voor iedere niet-verhaalbare schade een eigen risico, ook voor ruitschades. Wat uw werkgever met deze kosten doet, leest u in uw autoregeling. Daarin is alles vastgelegd, zodat u weet wat voor uw rekening komt en wat niet.

Waar wordt mijn auto hersteld?

Een erkend schadeherstelbedrijf, een bandenspecialist en/of ruitspecialist herstelt de schade. Neem contact op met Arval voor een adres bij u in de buurt. Natuurlijk kunt u ook de real time zoekfunctie gebruiken in de My Arval Mobile app of het dichtstbijzijnde adres zoeken op My Arval.

Mijn auto is hersteld na een schade. Hoor ik daar nog iets van?

Ja. Arval houdt u via e-mail op de hoogte van de uitgevoerde werkzaamheden. Details over elke schade kunt u ook altijd terugvinden in de My Arval Mobile app en op My Arval.

Wat doe ik bij een ster in mijn voorruit?

Bij een beschadiging aan de voorruit kunt u contact opnemen met het driverteam. Zij maken voor u een melding en brengen u in contact met de glasspecialist die voor u de ruit kan repareren of vervangen. Natuurlijk kunt u ook de real time zoekfunctie gebruiken in de My Arval Mobile app of het dichtstbijzijnde adres zoeken op My Arval.

Hoe voorkom ik een inbraak?

Laat geen waardevolle spullen achter en parkeer op goed verlichte plaatsen. De eerste plaatsen waar een inbreker zoekt, zijn in het dashboardkastje, onder de stoelen en/of in de kofferruimte.

Hoe regel ik vervangend vervoer?

Als een reparatie of schade aan uw auto niet onmiddellijk kan worden uitgevoerd of hersteld, regelt de garage of het schadeherstelbedrijf in opdracht van Arval een vervangende auto voor u. Maar alleen als dit is afgesproken met uw werkgever. Het kan zijn dat uw werkgever wil dat wij een auto regelen die een klasse kleiner is dan uw leaseauto. De gemaakte afspraken vindt u in de richtlijnen die u van Arval heeft ontvangen. Ze staan ook bij de gearchiveerde berichten in de My Arval Mobile app en op My Arval.