Home > Informatie > Mijn leaseauto

Mijn leaseauto

Informatie over mijn leaseauto

Op het onlineplatform My Arval vindt u alle informatie over uw leaseauto. U heeft direct inzicht in uw contract- en autogegevens, maakt snel een afspraak voor onderhoud op de gewenste datum en gebruikt eenvoudig onze keuzecalculator om een nieuwe leaseauto uit te kiezen. Ook vindt u alle communicatie met Arval terug in de inbox op de homepage.

Online kunt u makkelijk en op een moment dat het u schikt:

  • alle gegevens over uw auto raadplegen
  • uw rijprestatie bekijken
  • onderhoud inplannen
  • schade melden (bij een eenzijdige schade)
  • uw adresgegevens wijzigen
  • declaratieformulier, groene kaart, schadeaangifteformulier, innamehandleiding aanvragen
  • een nieuwe auto bestellen

 

Log nu in met uw e-mailadres en wachtwoord op My Arval. Of gebruik Arval Mobile+.

Heeft u een vraag over uw leaseauto en wilt u iemand spreken. Bel dan met het driverteam, zij helpen u graag verder: 030 602 41 41

Over het driverteam

Bent u al geholpen door het driverteam van Arval? Dat kan. De teamleden helpen u en onze andere berijders met alle praktische vragen over de leaseauto. Denk bijvoorbeeld aan vragen over onderhoud en schade, maar ook over ons onlineplatform  ‘My Arval’ en Arval Mobile+. Het fijne is dat het driverteam u in de meeste gevallen direct verder kan helpen. In 2016 was dit in meer dan 76% van de contactmomenten een feit, via chat op ‘My Arval’ zelfs 93%.

De teamleden werken allemaal al meerdere jaren bij Arval en hebben een opleiding gedaan en / of achtergrond in de autobranche.

Voor het bestellen van uw nieuwe leaseauto of bij langdurige problemen met de auto, schakelt het driverteam uw vaste accountmanager in of een van de specialisten op het accountteam.

Wij wensen u nog veel plezierige en veilige kilometers met uw leaseauto toe. Als u vragen of opmerkingen heeft over uw leaseauto kunt rekenen op driverteam van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op vrijdag vanaf 8.00 uur tot 17.15 uur. Het team is bereikbaar op 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de speciale chatfunctie op ‘My Arval’.

Veelgestelde vragen

Hoe gaat de aflevering van mijn nieuwe auto?

Arval stuurt alle belangrijke documenten naar uw huisadres, houdt contact met de dealer over de afleverdatum en neemt contact met u op als uw auto klaar staat. Of de dealer neemt zelf contact met u op om een afspraak te maken. Levert u een Arval-leaseauto in? Bekijk de innamehandleiding binnen uw MyArval-omgeving onder Communicatie > Innamehandleiding.

Hoe zit het met de bijtelling?

Rijdt u meer dan 500 kilometer per jaar privé met uw leaseauto, dan geldt de bijtelling voor privégebruik. De fiscale prijs van de auto wordt tot het belaste loon gerekend. Arval informeert u en uw werkgever over de fiscale prijs van uw auto. Informatie over fiscale wijzigingen, zoals aanpassingen in bijtellingspercentages vindt u hier.

Betaalt Arval mijn bekeuringen?

Nee, bekeuringen zijn voor uw eigen rekening. De bekeuringen ontvangt u wel via ons. U kunt deze kosten niet declareren. Dat geldt ook voor de kosten van inbeslagname van uw auto, bijvoorbeeld na een snelheidsovertreding. Bent u het niet eens met een bekeuring, bekijk dan op ‘My Arval’ of Arval Mobile+ bij de veelgestelde vragen wat u kunt doen.

Hoe kan ik brandstofkosten declareren?

Declareren kan alleen als uw werkgever ons daarvoor toestemming heeft gegeven. Gebruikt u een MTc-pas, dan kunt u de declaratie online indienen via de website van MTc. Gebruikt u een andere brandstofpas of heeft u een declaratie die ouder is dan drie maanden, stuur dan een declaratieformulier met de originele bon(nen) naar Arval. Dit declaratieformulier kunt u aanvragen via ‘My Arval’.

Mijn brandstofpas is verloren of gestolen, wat nu?

Neemt u direct contact op met het driverteam via 030 602 41 41 of driverteam@arval.nl  Arval blokkeert de pas en u ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe pas. Mocht u in deze periode kosten maken, dan kunt u deze declareren.

Wat moet ik regelen als ik naar het buitenland ga?

Vergeet niet uw groene kaart en machtiging mee te nemen. Beide documenten heeft u samen met de boordmap van Arval ontvangen. Denk aan een reisverzekering en eventueel een cascoverzekering en/of Wegenwacht Europa Service met Kampeerauto en Aanhangwagen Service Buitenland. Gaat u naar Turkije of Marokko, vraag tijdig de nodige documenten aan bij het driverteam en de betreffende instanties.

Hoe plan ik onderhoud aan mijn leaseauto in?

Voor onderhoud aan uw leaseauto maakt u eenvoudig gebruik van onderhoudsmanagement. Uw auto wordt op de gewenste tijd en locatie opgehaald en na het onderhoud weer schoon bij u afgeleverd. Onderhoudsmanagement plant u eenvoudig in via 'Mijn auto' op ‘My Arval’.

Wat moet ik doen als mijn auto onderhoud nodig heeft en het contract is bijna verlopen?

Neemt u sowieso eerst contact op met het driverteam, dan bekijkt het team welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden zodat ú in een veilige auto blijft rijden. Het driverteam is bereikbaar op 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de speciale chatfunctie op ‘My Arval’.

Bij welke leveranciers kan ik terecht?

Kijk op ‘My Arval’ of Arval Mobile+ bij Arval service partners voor de dichtstbijzijnde leveranciers.

Komt mijn auto in aanmerking voor winterbanden?

Dat is afhankelijk van de afspraken met uw werkgever. Deze vindt u in de richtlijnen die u bij uw boordmap heeft ontvangen en op 'My Arval' in uw archief. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met het driverteam via 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de speciale chatfunctie op ‘My Arval’.

Wat moet ik doen als ik in het binnen- of buitenland strand?

Neem direct contact op met het driverteam via 030 602 41 41. Ook als u in het buitenland strandt. Zij helpen u zo snel mogelijk weer op weg.

Wat moet ik doen bij schade?

Stuur in ieder geval het ingevulde en ondertekende schadeaangifteformulier naar ons op of maak gebruik van mobielschademelden.nl. Schakel bij vandalisme, inbraak, diefstal of schade waarbij de tegenpartij onbekend is altijd de politie in en noteer naam en adres van de getuigen. Maak - als dit mogelijk is - een foto van de situatie en/of de schade. Dit kan discussie voorkomen. Bij schade zonder tegenpartij, meldt u de schade via ‘My Arval’, met tegenpartij bij het driverteam via 030 602 41 41 of driverteam@arval.nl. Zij informeren u over de vervolgstappen.

Kan ik mijn huidige auto kopen?

Dat kan zeker. Drie maanden voordat het contract van uw auto verloopt, ontvangt u van ons een bericht met daarin de overnameprijs. U heeft dan nog tijd genoeg om bij ons aan te geven of u de auto wilt kopen. Uiteraard kan de auto ook worden verkocht aan vrienden, familie, buren of collega's. Andere interessante ex-leaseauto’s vindt u hier.

Waar vind ik gegevens van mijn auto?

Alle informatie over uw leaseauto vind u op ‘My Arval’ of Arval Mobile+.

Staat uw vraag er niet bij?

Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen en daarop onze antwoorden, vindt u op ‘My Arval’ of Arval Mobile+. Het driverteam helpt u ook altijd met plezier op maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op vrijdag vanaf 8.00 uur tot 17.15 uur. Het team is bereikbaar op 030 602 41 41, per e-mail driverteam@arval.nl en via de speciale chatfunctie op ‘My Arval’.