Home > Informatie > Arval selecteert modellen

Arval selecteert modellen

Citroën C4 Cactus en C4 Grand Picasso

Je vindt ze afgrijselijk of je bent er helemaal weg van. Twee auto’s met een geheel eigen karakter maar  gezamenlijke merknaam; C4.   

Met de C4 cactus heeft Citroën een auto afgeleverd in de geest van de DS, 2CV en  XM. Auto’s met een niet altijd verklaarbare aaifactor, maar die tussen de grappig bedoelde bedrijven door zichzelf uiterst serieus nemen en dat tonen door allerhande slimme vondsten. Met zijn merkwaardige Airbumps, zowel qua design als aankleding bijzonder kleurrijke interieur en constructieve oplossingen past de nieuwe C4 Cactus perfect in het rijtje illustere Citroëns thuis.

De eerste Citroën C4 Picasso was een erg betaalbare, zeer ruime en prettig rijdende MPV. Inmiddels zijn we drie miljoen stuks en twee generaties verder en zal het model opnieuw als zodanig de boeken ingaan, maar als eentje die, ondanks de sterker geworden concurrentie, veel meer punten scoort op belangrijk bevonden onderdelen als afwerking, moderniteiten en gebruikskosten. Ruimte en comfort zijn, niet verwonderlijk, z´n grootste talent en rijden doet de C4 Picasso stukken beter dan voorheen.



Mercedes C-Klasse

Mercedes-Benz laat met ‘Das beste oder nichts’ horen wat hun doelstelling is. En dat maken ze met de laatste C-klasse meer dan waar. Het vormt immers niet voor niets het meest verkochte model van het concern en is daarmee een belangrijke pijler.

De S-klasse staat al sinds jaar en dag garant voor het beste dat Mercedes-Benz te bieden heeft. En laat nu precies die S-klasse model hebben gestaan voor de nieuwe C. Op het visuele vlak valt aan deze ingeslagen weg weinig af te dingen. Dat geeft het model een geheel eigen karakter in dit segment. Chique vooral. Want ondanks dat Mercedes zelf aangeeft meer richting dynamiek te willen verschuiven, is het lijnenspel van de C-klasse nog altijd overwegend klassiek

Dan het rijden; dat is zowaar bijna een revolutie. Traditioneel zijn Mercedessen geen rijders- maar vooral reisauto’s. De C-klasse biedt daarentegen allebei dankzij een stijvere carrosserie en een gloednieuw onderstel. Zelfs de versie met conventionele stalen veren weet een prachtige balans tussen comfort en dynamiek af te leveren en de besturing is ondanks het elektrische karakter zeer precies.

Mercedes-Benz gooit zeer hoge ogen. Vooral om het feit dat de C-klasse het beste van verschillende werelden op verbluffende wijze weet te combineren. Met de gloednieuwe en zeer gelikte C-klasse wordt daarnaast een streven naar perfectie neergezet die we nog niet eerder zo bij Mercedes hebben ondervonden. Er is merkbaar een ‘baby-S-klasse’ neergezet en daarmee lijkt de nieuwe C thuis te horen in een klasse hoger. En dat is misschien wel het grootste compliment dat je kunt krijgen.



Volvo V40, S60/V60 en XC60

De V-modellen van Volvo doen het traditioneel uitermate goed in Nederland. Volvo weet ons te raken met een stukje Zweedse nuchterheid in combinatie met een spraakmakend design, uitstekende veiligheidsvoorzieningen en ook zuinigheid. Want dat laatste is iets waar Volvo zakelijk mee scoort.

De V40 is de jongste van het V-trio. En hij weet zich uitstekend te laten gelden tussen de sterke concurrentie in dit segment. De V40 heeft een onderscheidend gezicht en tegelijkertijd scoort hij als het op fiscaliteiten aankomt. De D2 is met zijn 2.0 liter dieselmotor zowel sterk (120 pk) alsook zuinig.

Bij de V60 denken we allemaal direct aan de plug-in hybrid. En niet zo vreemd ook, Volvo wist er in ons land duizenden van te verkopen. De Zweden namen er een voortrekkersrol mee en bewezen dat hybridetechniek en rijplezier ook samen kunnen gaan. Het moderne gamma benzine- en dieselmotoren weet eveneens goed te scoren als het op verantwoord investeren aankomt, maar laten tegelijkertijd zien dat de Zweden veiligheid en rijcomfort hoog in het vaandel hebben staan.

De Volvo XC60 biedt een prachtig compromis tussen comfort en dynamiek en wordt gekenmerkt door een hoog actief en passief veiligheidsniveau. De besturing is communicatief, het onderstel zowel comfortabel als dynamisch en de vierwielaandrijving draagt bij aan een zeer goede wegligging.



Renault Kadjar

Wat met de Koleos niet lukte, wil Renault met de Kadjar alsnog bereiken: tot de top-3 van zijn klasse behoren en lekker bijverdienen. Torenhoge ambities als je weet dat hij het onder meer moet opnemen tegen verkoopkanonnen als de Hyundai Tucson, de Volkswagen Tiguan, Kia Sportage en Nissan Qashqai.

Liefst 60% van de onderdelen deelt de Kadjar met de Nissan Qashqai. Hij is echter een stuk groter. In de lengte telt de Kadjar zeven centimeter meer dan de Qashqai, waarvan zes centimeter qua overhang achter. Daarmee biedt de Kadjar prettig veel binnenruimte. Helemaal achterin is er plek voor 472 liter aan bagage. Hendels in het kofferruim leggen de bank – in ongelijke delen – plat. Dat levert een vlakke vloer op.

Op het vlak van rijeigenschappen is zijn verwantschap met de Qashqai het duidelijkst. Op technisch vlak zijn de verschillen al evenzo op één hand te tellen. Letterlijk. Renault monteert bijvoorbeeld andere, zachtere veren, maar liet de demping en stabilisatorstangen onberoerd. Gelukkig is de Qashqai verre van een slecht rijdende auto en dus kan de Kadjar op hetzelfde oordeel rekenen. Al concentreert de Renault (door die veren) wat meer op comfort dan sportiviteit.



Ben u geinteresseerd in een van onze actiemodellen?

Of benieuwd naar de bijbehorende leaseprijs? Neem dan contact op met uw accountmanager via 030 602 44 44. We helpen u graag verder.

030 602 44 44 - info@arval.nl