Home > Home > Blog > Arval Uitgelicht > Uitgelicht Lente 2017 Klanten NL

Uitgelicht Lente 2017 Klanten NL

Deelauto verovert terrein

Steeds meer klanten zijn enthousiast over de mogelijkheid meerdere medewerkers een auto te laten delen. En dat verbaast ons niets. Heeft u al een deelauto in uw wagenpark opgenomen?

De voordelen van autodelen

Autodelen is goed voor het milieu en bespaart kosten. Ook past autodelen bij de groeiende behoefte aan flexibel vervoer. Voor afspraken in het centrum van de grote stad pakken uw medewerkers dan lekker de trein. Voor hen het snelst, voor u voordelig omdat u geen torenhoge parkeerkosten hoeft te betalen. En met autodelen is er altijd een representatieve auto beschikbaar voor afspraken buiten de stad. 

Wisselwagen wordt Arval Car Sharing

Arval loopt voorop als het om autodelen gaat. In 2014 introduceerden wij de Wisselwagen en sindsdien heeft het aantal deelauto’s een vlucht genomen: er rijden nu drie keer zo veel deelauto’s van Arval als in 2014. Vanwege het grote internationale succes van het deelautoconcept, gaat Arval’s Wisselwagen verder onder de naam Arval Car Sharing.

Gebruiksgemak staat voorop

Voor uw medewerkers is Arval Car Sharing al snel prettig vertrouwd. Zij reserveren, openen en starten de auto gemakkelijk via de app; daar heeft u geen omkijken naar. Het gebruiksgemak staat bij ons voorop. Daarom brengen wij telkens weer verbeteringen aan in het systeem.

De laatste verbeteringen

Eind vorig jaar installeerden wij een nieuwe versie van het systeem in onze deelauto’s. Daarbij voerden wij de volgende verbeteringen door:

  • de app maakt nu direct contact met de auto door een betere bluetooth verbinding
  • de accu loopt minder snel leeg als de auto lange tijd stilstaat
  • ruilen van rit is makkelijker doordat alle gebruikers kunnen zien wie de auto gereserveerd heeft.

 

Bekijk in deze video hoe Arval Car Sharing werkt:

Naar boven.

2016 WAS EEN TOPJAAR VOOR ARVAL

Wereldwijd groeide de Arval-vloot in 2016 met 8,4%. Daarmee overtroffen wij onze eigen verwachtingen, want ons doel was een groei van 6%.

Europese cijfers

De Arval-vloot groeide gemiddeld 7% in de landen waarin wij al lang actief zijn: Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Italië. In sommige landen maakte Arval zelfs een ware opmars, zoals in Hongarije (10%), Luxemburg (13%), Brazilië (14%), Polen en Oostenrijk (allebei 15%) en Tsjechië (19%).

Arval Nederland

In Nederland is Arval een van de grote spelers op de leasemarkt. De afgelopen jaren richtte Arval zich meer op kleine ondernemers en zzp’ers. En in 2016 bleek die aanpak succesvol: ons mkb-team groeide dat jaar maar liefst met 30%. Lees meer over de ontwikkelingen van Arval in ons persbericht.

Verklaring voor het succes van Arval

Liam Donnelly, algemeen directeur van Arval Nederland, verklaart het succes van Arval Nederland als volgt: “Onze klanten ervaren dat onze mobiliteitsoplossingen ze daadwerkelijk verder helpen. Arval is een volwaardig sparringpartner op het gebied van mobiliteit en biedt daarmee de kwaliteit die onze klanten zoeken in een leasemaatschappij. Bovendien maken onze digitale middelen het dagelijks werk van een wagenparkbeheerder makkelijker. Denk bijvoorbeeld aan het onlineplatform Arval Mobility Link en de verschillende apps.”

Plannen voor de toekomst

Arval Nederland heeft grootse plannen voor de toekomst. Liam Donnelly: ‘’Na een succesvol 2016 gaan wij de toekomst in vol vertrouwen. Onze ambitie is dat de Nederlandse Arval-vloot in 2020 ruim 25% groter is dan nu.’’

Naar boven.

BLIJ MET ARVAL ACTIVE LINK

Bosch Rexroth heeft zestien serviceauto’s. Voor al die auto’s verlangt de Belastingdienst een sluitende rittenregistratie. Maar dat is nog niet zo’n eenvoudige opgave. Daarom zocht Ad Wolfs, supervisor services bij Bosch Rexroth, een sluitend systeem waar de organisatie zelf weinig omkijken naar heeft. Dat vond hij in Arval Active Link, een systeem dat Bosch ’’een hoop werk bespaart en vragen voorkomt.’’

Arval hielp goed bij de implementatie

In oktober 2016 koos Ad Wolfs voor de basismodule van Arval Active Link, aangevuld met de module Active Journey. ‘’De eerste ervaringen zijn goed,’’ vertelt Ad Wolfs. ‘’Zo werden wij goed ondersteund toen wij het systeem implementeerden. De mensen van Arval namen de tijd voor ons en dat was prettig.’’

Meer dan een gewoon rittenregistratiesysteem

Met Arval Active Link zijn de administratieve lasten van Bosch Rexroth een stuk lager geworden. Maar naast een sluitende rittenregistratie, biedt het systeem nog meer. Het systeem monitort en analyseert in een handomdraai real-time gegevens van uw wagenpark. Handig voor het toewijzen van werkopdrachten en inzicht in het rijgedrag per werknemer.

Makkelijk uit te breiden met extra opties

Bosch Rexroth heeft besloten Arval Active Link nu ook uit te breiden met Arval Active Sharing. Die module maakt het namelijk mogelijk om meerdere gebruikers per serviceauto te registreren. Ad Wolfs zegt daarover: ’’verschillende werknemers kunnen de auto’s nu gebruiken via het handige pasjessysteem. Daarvoor kunnen wij onze eigen toegangspasjes gebruiken, heel handig.’’

 

Bekijk in deze video hoe Arval Active Link werkt.

Naar boven.

Leg de smartphone aan banden

Onderzoek wijst uit dat wij onze smartphone nauwelijks kunnen negeren. Dat maakt de smartphone ook zo gevaarlijk als wij achter het stuur zitten. Wist u dat de smartphone bij 25% van alle ongelukken een rol speelt? Gelukkig is er een technisch hulpmiddel dat het scherm van de smartphone automatisch blokkeert tijdens het rijden: SafeDrivePod. Wel zo veilig.

Hoe werkt de SafeDrivePod?

De SafeDrivePod is een apparaatje ter grootte van een muntstuk. Dit wordt simpelweg aan de binnenkant van het dashboardkastje geplakt, waarna het via bluethooth contact maakt met de smartphone van de berijder. Op het moment dat de SafeDrivePod merkt dat de auto rijdt, blokkeert het apparaat het scherm van de smartphone en zet het de meeste apps uit. Zo komen er geen berichten of meldingen van sociale media meer binnen. Wel kan de bestuurder nog gewoon gebruikmaken van handsfree bellen en eventuele navigatie-apps.

Arval test de SafeDrivePod in een pilot

Op 16 november won SafeDrivePod de International Fleet Industry Award. Deze prijs wordt uitgereikt voor innovaties op het gebied van (internationaal) mobiliteitsmanagement. Omdat Arval graag de nieuwste ontwikkelingen uitprobeert, loopt er bij Arval nu een pilot met de SafeDrivePod. Tijdens deze pilot kijken wij naar de werking, gebruiksvriendelijkheid en toepasbaarheid van het product.

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u het liefst vandaag nog SafeDrivePods laten installeren in uw auto’s? Of wilt u gewoon meer informatie? Uw accountmanager vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Naar boven.

IN 2020 IS AUTORIJDEN AL ANDERS

De markt voor leaseauto’s is volop in beweging. Jaren geleden al bespeurde Arval bij haar klanten een groeiende behoefte aan informatie over hoe autorijden zich in de toekomst verder ontwikkelt. Daarom riep Arval in 2002 CVO (Corporate Vehicle Observatory) in het leven.

Wat is CVO?

Kortgezegd doet CVO onderzoek naar onderwerpen die voor u als beslisser of wagenparkbeheerder interessant zijn. Zo publiceert CVO elk jaar de Europese ‘CVO Barometer’, waarin u leest hoe organisaties nu naar hun wagenpark kijken en welke ontwikkelingen zij voorzien. CVO is onafhankelijk: Arval richtte het alleen op en heeft geen enkele invloed op de onderzoeken zelf.

De verandering is niet te stoppen

Lukas Neckermann, expert op het gebied van mobiliteit, schreef in opdracht van CVO het boek Corporate Mobility Breakthrough 2020. Daarin vertelt hij hoe onze kijk op autorijden nu al verandert. Deze verandering is niet meer te stoppen en Lukas Neckermann laat zien waar wij ons op de korte termijn al op moeten voorbereiden.

Huidige technologische mogelijkheden

De technologische ontwikkelingen volgen elkaar op dit moment in razendsnel tempo op. Denk bijvoorbeeld aan de SafeDrivePod, die het scherm van smartphones in de auto automatisch uitschakelt. Of handige systemen zoals Arval Active Link, die ritregistratie automatiseren. Steeds meer werknemers willen geen leaseauto meer, maar vrijheid. Vrijheid om uit alle mogelijke vervoermiddelen te kiezen. En de huidige technologie maakt ook dat mogelijk.

Autorijden in de toekomst

Maar wat wij ons nu nog bijna niet kunnen voorstellen, is dat wij het straks een raar idee vinden dat mensen ooit zelf auto’s bestuurden. Wij stappen dan gewoon voor de deur in een zelfrijdende auto en checken onderweg onze e-mail. Bang voor ongelukken hoeven wij niet te zijn, want verkeersfouten behoren tot het verleden.

Download het boek van Lukas Neckermann gratis

Het boek van Lukas Neckermann is nu gratis online beschikbaar. U leest daarin meer over bovenstaande en andere ontwikkelingen, maar ook over de impact van die ontwikkelingen op de zakelijke automarkt.

Naar boven.

HOE RELAXTER HOE BETER

“Even een ervaring om te delen,” mailde Robbie de Leeuw van Arcadis ons eind februari. “Geen idee of jullie dit leuk vinden maar toch…” Dat vonden wij zeker. Zo leuk zelfs, dat wij besloten zijn ervaring in deze nieuwsbrief te zetten.

Robbie de Leeuw deed het rustiger aan

Robbie de Leeuw vertelt: “Met wat langere ritten naar werkplekken toe hield ik mij de laatste tijd niet aan de wettelijk toegestane snelheid, maar reed ik 10 à 20 km/h langzamer. Ik reed dus gewoon 95 tot 105 km/h op cruisecontrol. Rustig rijden en beheerst is toch wel mijn rijstijl en als ik geen haast heb zal ik zeker niet ‘jakkeren’. De afgelopen tijd heb ik echt tussen meerdere tankbeurten bewust mijn snelheid laag gehouden, rustig opgetrokken en veel gebruik gemaakt van cruisecontrol.”

Het effect van een relaxte rijstijl

Op deze manier reed Robbie de Leeuw het hele land door, in een mooie mix van snelweg, stad en file. En wat bleek? Op een volle tank diesel reed hij ineens tot wel 1.250 kilometer in plaats van de gebruikelijke 1.050 kilometer. Relaxt rijden heeft dus veel voordeel: meer ontspanning op de weg, bijna 20% meer kilometers met één tank, minder uitstoot, minder slijtage, enzovoort.

Deel ook uw ontdekking!

Wij waarderen het enorm dat Robbie de Leeuw deze informatie met ons heeft gedeeld. Heeft u of een van uw medewerkers ook een verhaal dat interessant is voor anderen? Stuur ons dan een mailtje of post een bericht op social media, zoals Facebook of Twitter. Alvast bedankt!

Naar boven.