Home > Arval selecteert > Modellen

Modellen

Kia Rio

De vierde generatie Rio is vooral een doorontwikkeling van het vorige model. Inmiddels staat niet alleen de Rio, maar ook het Zuid-Koreaanse merk er compleet anders voor dan in 2008. Het moment dat de Rio uit de prijslijst werd geschrapt. Sterk verbeterde kwaliteit tezamen met een gloednieuwe zorgen ervoor dat Kia verkooprecord na verkooprecord breekt. We kunnen simpelweg niet meer om Kia en alles wat het voortbrengt heen. De nieuwe Rio is langer en breder dan zijn voorganger, de wielbasis is ook iets groter. Die ruimtewinst zie je vooral terug op de achterbank.

Het dashboard van de Rio lijkt in niets meer op dat van zijn voorganger. Het infotainmentscherm staat half zwevend op het dashboard. Leuk gedaan zijn de knoppen van de klimaatregeling, die als het ware aan de middenconsole hangen. De connectiviteit is met aansluiting voor 12V, aux en usb voorin prima voor elkaar.

Het onderstel van de nieuwe Rio is niet veel veranderd, maar voelt wel verfijnder aan dan zijn voorganger. De besturing biedt verrassend veel feedback en blijft in de middenstand heel rustig. De vering neigt naar het sportieve, zonder te hard te worden. De motor laat zich soms nogal nadrukkelijk horen, maar biedt ruim voldoende souplesse en kracht om vlot in het dagelijkse verkeer mee te komen. Ook handgeschakelde zesbak (in de 100 pk moet je je met vijf verzetten tevreden stellen) voelt secuur en robuust aan.

Arval Selecteert: Kia Rio


Opel Insignia Grand Sport & SportsTourer

Arval Selecteert: Opel Insignia Sports Tourer

Stationwagons die vormgegeven zijn volgens het principe ‘vorm volgt functie’ behoren al jaren tot het verleden. Opel bewijst met de Insignia Sports Tourer dat lifestyle-design en een stevig laadruim prima gecombineerd kunnen worden.

In de laatste weken van 2016 doken plotsklaps foto's op van de Insignia Sports Tourer. De stationversie van de tweede generatie Opel Insignia werd in de Verenigde Staten betrapttijdens het draaien van een televisiecommercial. Nu is het moment daar dat de Opel zélf het doek van de nieuwe Insignia Sports Tourer trekt.

Net als bij de reeds bekende Insignia Grand Sport het geval is, groeit de wielbasis van de nieuwe, bijna vijf meter lange Sports Tourer aanzienlijk ten opzichte van zijn voorganger. Voortaan huisvest de ruimtelijke Insignia 2,83 meter tussen de wielen, ruim 9 centimeter meer dan we tot op heden gewend zijn. Een deel van die centimeters komt ten goede aan de ruimte achter de achterbank. Het laadruim van de Insignia Sports Tourer is een kleine tien centimeter in de diepte toegenomen. Samen met de extra centimeters tussen de wielkasten resulteert dat in zo'n 100 liter extra bergruimte ten opzichte van de uitgaande Insignia Sports Tourer.



Opel Crossland X

Inmiddels heeft PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Opel helemaal overgenomen. De Crossland X stamt nog uit de tijd dat Opel alleen samenwerkte met de Fransen. Toch is dit de eerste Opel met Franse invloeden. Cruciale vraag: hoe werkt dat in de praktijk?

Enkele jaren geleden besloten Opel en PSA om gezamenlijk producten te gaan ontwikkelen. Deze Opel Crossland X is daarvan het eerste tastbare resultaat en hij dient gelijk als voorbode van wat we de komende jaren van het Duitse merk kunnen verwachten. Inmiddels heeft PSA Opel namelijk geheel overgenomen, dus in de toekomst zal er alleen maar meer Franse technologie in de modellen van Opel komen.

In de praktijk onderscheidt de Crossland zich vooral met zijn enorm praktische interieur van zijn meer ervaren concerngenoot, namelijk de Mokka X. Hij volgt namelijk de Meriva op, de kleine MPV. De Crossland beschikt dan ook over enkele typische MPV-trekjes. Veel hoogte bijvoorbeeld, waardoor volwassenen op de achterbank veel ruimte boven hun kruin hebben. Er is ook een bagageruimte van minimaal 410 liter, waarmee de Crossland X alle directe concurrenten overklast. Voor nog meer veelzijdigheid kun je een verschuifbare achterbank en verstelbare hoogte van de laadvloer bijbestellen. Met de bank in de achterste stand hebben de passagiers achterin opvallend veel beenruimte.

Arval Selecteert: Opel Crossland X


Mazda6

Arval Selecteert: Mazda 6

Dat de Mazda6 qua rijgedrag en uitstraling sterk wordt vertegenwoordigd in zijn segment, wordt door de pers bevestigd. De Mazda6 wordt namelijk regelmatig tot winnaar gekroond van diverse rijtests. Zo roemt Autoweek de Mazda6 om zijn “winnende combinatie van rijplezier, techniek en prijs” en schrijven ze “zwaarwegende minpunten heeft hij niet”. 

De Mazda6 is aangenaam anders. Door een combinatie van stijlvol design, geavanceerde veiligheid en ontworpen rondom de bestuurder, ervaar je in de Mazda6 eenheid die je enkel in een Mazda kunt ervaren. Die verbintenis met de auto voel je direct als je plaatsneemt achter het stuur.

De Mazda6 heeft tijdelijk een heel aantrekkelijke uitvoering: de SKYLEASE Drive. Uitgerust met de zakelijk rijder in het achterhoofd biedt deze gelimiteerde uitvoering onder andere: een 6-traps automaat, onboard 3/4G WiFi, traffic monitoring camera, achteruitrijcamera, BOSE audiosysteem en lederen bekleding. De Mazda6 SKYLEASE Drive is verkrijgbaar vanaf € 37.640,- rijklaar. (vanaf € 282 bijtelling per maand).



Volvo V40

Autofabrikanten geven hun modellen na een aantal jaar graag een opfrisbeurt. Volvo heeft recent de V40 een facelift gegeven. Belangrijkste uiterlijke verandering: compleet nieuwe koplampunits. Met die nieuwe koplampunits loopt de V40 nu in de pas met de S/V90 en XC90.

Voorheen had de V40 T3 een 1.6 Ecoboost benzinemotor van Ford, die leverde 150 pk en 240 Nm. De nieuwe 2,0-liter van Volvo zelf is goed voor 152 pk en 250 Nm en op papier minder zuinig. Voor het oude blok gaf Volvo 5,3 l/100 km op, nu is dat 5,5 l/100 km. Realistischer is een gemiddeld verbruik van rond de 8,0 l/100 km. De nieuwe T3 is een vlotte motor, die bij accelereren een beetje rauw voor de dag komt, maar eigenlijk gewoon klinkt zoals een viercilinder benzinemotor met een – voor hedendaagse begrippen – forse inhoud hoort te klinken.

In het interieur overheersen lichtgrijze en beige tinten, het ruitje op de bekleding had in de fifties niet misstaan. De ergonomie is goed, al zit de knop waarmee je door het menu van het 7-inchscherm navigeert wat ver weg van de bestuurder. Gelukkig is er ook stuur- en stembediening. De materialen die Volvo gebruikt, voelen hoogwaardig aan en dat zorgt ervoor dat de V40 een robuuste indruk maakt.

Concurrenten als de Golf, Astra of Mégane zijn moderner want nieuwer. Daar staat tegenover dat de Volvo zeker geen verouderd model is. Eventuele kinderziektes zijn er inmiddels uitgefilterd en na de facelift kan hij er voorlopig weer een paar jaar tegenaan.

Arval Selecteert: Volvo V40


Volvo XC60

Arval Selecteert: Volvo XC60

Volvo heeft begin dit jaar het doek gehaald van een van zijn belangrijkste modellen: de nieuwe tweede generatie van de XC60! Gooi de uitgaande XC60 in de blender met de XC90 en de nieuwe XC60 is geboren. Het is qua design een doorontwikkeling van zijn voorganger. Aan de achterzijde zien we opnieuw hoge lichtunits, exemplaren die nu ook horizontaal in de klep doorlopen zoals bij de V90.

Net als de op stapel staande nieuwe generaties van de S60 en V60 staat de XC60 op het modulaire SPA-platform, een basis waar de hele 90-serie gebruik van maakt. De nieuwe 40-serie komt op een ander platform te staan, een basis die de naam CMA draagt.

Net als grote broer XC90 komt de XC60 met 407 pk sterke T8 Twin Engine plug-in hybride aandrijflijn beschikbaar. Als T8 dendert de PHEV in 5,3 tellen naar en snelheid van 100 km/h. Voor wie het allemaal niet zo extreem hoeft, zet Volvo een 190 pk sterke D4 en een 235 pk sterke D5 op de bestellijst, beide uiteraard diesels. Op benzinevlak staan een 254 pk sterke T5 en een 320 pk sterke T6 klaar.

Volvo geeft de tweede generatie XC60 nieuwe veiligheidssystemen mee. Zo krijgt hij een uitgebreide versie van City Safety, een actief veiligheidssysteem dat in staat is bij snelheden van 50 tot 100 km/h een obstakel te ontwijken als automatisch remmen niet afdoende is. Dan is er Oncoming Lane Mitigation, eveneens een nieuw systeem voor de XC60. Het helpt aanrijdingen te voorkomen met voertuigen op de tegemoetkomende rijbaan. Tussen snelheden van 60 tot 140 km/h stuurt de XC60 automatisch terug naar de eigen rijbaan als die onbedoeld verlaten is. Tot slot is er Blind Spot Information System, dat de XC60 wegstuurt van obstakels in de dode hoek.



Fiat Fiorino

Wendbaar en compact
De nieuwe Fiorino is de ideale stadsbestelwagen dankzij compacte buitenafmetingen: lengte 3957 mm en breedte 1716 mm. Met zijn regelmatige, bijna vierkante vorm is de laadruimte verrassend veelzijdig. Hij is 1523 mm lang, 1205 mm hoog en 1473 mm breed, met een vrije breedte tussen de wielkasten van 1046 mm.
 

In- en uitladen in een handomdraai

De laadruimte is gemakkelijk toegankelijk via:

  • Twee asymmetrische achterdeuren achterdeuren (40/60) die tot 180° kunnen worden geopend en een laadopening bieden van 1140 mm op het breedste punt bij een hoogte van 1040 tot 1060 mm.
  • De handige zijschuifdeur met een maximum breedte van 644 mm en een hoogte van 1041 mm. Eentweede zijschuifdeur is - al naar gelang de modeluitvoering - standaard of optioneel leverbaar.

Dankzij de ergonomische, verticale handgreep is de schuifdeur gemakkelijk met zowel de linker- als de rechterhand te openen. De laaddrempel van de nieuwe Fiorino bedraagt slechts 527 mm.

fiat fiorino arval selecteert bedrijfswagens


Fiat Doblo

fiat Doblo arval selecteert bedrijfswagens

Ruim baan voor nieuwe activiteiten

De nieuwe Doblò Cargo kan op bestelling worden uitgerust met een driepersoons cabine. Dankzij de nieuwe multifunctionele stoelen kan de ruimte in de cabine nog efficiënter worden gebruikt.

Er is een geheel neerklapbare bijrijdersstoel leverbaar die de mogelijkheid biedt om pakketten in de cabine te vervoeren. Door de rugleuning van de middelste zitplaats neer te klappen, kan de achterzijde daarvan als praktisch werkblad of comfortabele armsteun worden gebruikt. Het grote opbergvak onder de zitting van de bijrijdersstoel heeft een inhoud van maar liefst 17,5 liter. Digitale apparaten kunnen worden aangesloten op de USB-aansluiting in het dashboardkastje. De middenconsole is aan de onderzijde voorzien van twee 12V-stroomaansluitingen.



Fiat Talento

Multi-talent
Compact en wendbaar, onovertroffen in laadvermogen: met zijn veelzijdige karakter, royale binnenmaten en ontelbare aanpassingsmogelijkheden is de nieuwe Fiat Talento de ideale compagnon voor professionals die dagelijks aan de slag moeten in de stad of op de snelweg.

Achterdeuren
Via de symmetrische achterdeuren is de laadruimte over de volle breedte en hoogte toegankelijk, waardoor deze van de vloer tot het dak tot op de laatste kubieke centimeter kan worden benut.

fiat Talento arval selecteert bedrijfswagens


Fiat Ducato

fiat Ducato arval selecteert bedrijfswagens

De vlakke wanden en rechthoekige vorm van de laadruimte maken een optimale benutting ervan mogelijk. Inwendige lengte van 2670 tot 4070 mm. Inwendige hoogte van 1660 tot 2170 mm.

Breedte tussen de wielkasten van 1422 mm: maakt het eenvoudigen vlot in- en uitladen van Europallets mogelijk. De laadvloer kan beschermd worden met zeer bestendig meerlaags hout. De zijwanden kunnen bekleed worden met thermogevormde kunststof beschermpanelen. Voor het vastzetten van de lading zijn de zijwanden voorzien van 4 haken en zijn op de vloer talrijke sjorogen aanwezig. De verlichting wordt verzekerd door plafondlichten van 15 W - een 12V-stroomaansluiting in de laadruimte en een verwijderbaar en oplaadbaar plafondlicht zijn optioneel leverbaar. Voor het cabinetussenschot kan men kiezen uit een dichte stalen wand of een stalen schot met schuifruit.



Ben u geinteresseerd in een van onze actiemodellen?

Of benieuwd naar de bijbehorende leaseprijs? Neem dan contact op met uw accountmanager via 030 602 44 44. We helpen u graag verder.

030 602 44 44 - info@arval.nl