shortlease

Veelgestelde vragen Arval en Corona

 

Arval volgt de richtlijnen omtrent het coronavirus nauwgezet. Met onderstaande veel gestelde vragen en antwoorden informeren wij je over de invloed van de maatregelen op de aflevering en het gebruik van je leaseauto. 

Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk?

Bel, mail, chat of app met ons driverteam. 

Bel 030 602 41 41
Email 
driverteam@arval.nl
Chat via de 
My Arval Mobile app 

WhatsApp 06 100 244 56

Maandag tot en met donderdag 8.00 - 20.00 uur en vrijdag 8.00 - 17.15 uur

Laatste update: 01-04-'20

  • Onderhoud

    MIJN AUTO MOET VOOR EEN ONDERHOUDSBEURT NAAR DE GARAGE. WAT NU?

    Vrijwel alle onze service partners zijn gewoon open. Een reguliere onderhoudsbeurt en/of een apk kun je via de My Arval Mobile app of op My Arval plannen. Dit is inclusief een gratis haal- en brengservice. Uiteraard hebben onze servicepartners ook de nodige hygiënemaatregelen getroffen.

    Breng je liever zelf de auto? Neem dan rechtstreeks contact op met een van onze servicepartners. Je vindt de dichtstbijzijnde servicepartner in de My Arval Mobile app of via My Arval.

    KAN IK NOG GEBRUIK MAKEN VAN JULLIE HAAL- EN BRENGSERVICE?

    Vrijwel al onze servicepartners zijn nog open en bieden haal- en brengservice aan voor een reguliere onderhoudsbeurt en/of een apk. Uiteraard hebben onze servicepartners de nodige hygiënemaatregelen getroffen.

    MIJN AUTO ZOU OP KANTOOR OPGEHAALD WORDEN VOOR ONDERHOUD MAAR WEGENS DE MAATREGELEN BEN IK NIET AANWEZIG. WAT NU?

    Neem zelf contact op met de garage om de afspraak te verplaatsen. Lukt dat niet, neem dan contact op met Arval. 

    IK HEB IN DE KOMENDE WEKEN EEN AFSPRAAK VOOR ONDERHOUD AAN MIJN AUTO. KAN DE AFSPRAAK DOORGAAN OF MOET IK HET ANNULEREN?

    Vrijwel al onze servicepartners zijn nog open. Zonder tegenbericht van onze servicepartner kan de afspraak dus gewoon doorgaan. Juist nu kun je de auto wellicht even missen.

    WELKE HYGIENEMAATREGELEN NEMEN JULLIE SERVICEPARTNERS?

    Alle partners volgen de RIVM-richtlijnen of nemen zelfs extra hygiënische maatregelen, zoals het gebruik van handschoenen en stoel- en stuurhoezen, en het desinfecteren van sleutels en handgrepen. Daarnaast bieden de meeste bedrijven ook een haal- en brengservice voor de auto’s.

    MOET IK MIJ ZORGEN MAKEN OVER HET ONDERHOUD NU ER MISSCHIEN GEEN ONDERDELEN MEER AANGELEVERD WORDEN?

    Op dit moment is de toelevering van onderdelen op orde en kunnen onderhoudswerkzaamheden gewoon uitgevoerd blijven worden.

  • Bandenwissel

    HOE KAN IK MIJN ZOMERBANDEN LATEN MONTEREN?

    Vrijwel alle vestigingen van onze bandenfitpartners zijn nog open. Het is nu de goede tijd om de wissel uit te laten voeren. Een afspraak plannen kan via:

    Kwik-Fit                      088 5945348     https://www.kwik-fit.nl/banden-wisselen

    Euromaster                088 0065600     www.euromaster.nl/leaserijder-bandenwisselafspraak

    Profile Tyrecenter       031 8811063     www.profile.nl/afspraak

    Weet je niet waar je banden liggen? Je vindt de meest recente wissellocatie op je MijnArval account bij mijn onderhoudsoverzicht

     

    KAN IK DE BANDEN LATEN WISSELEN OP EEN ANDERE LOCATIE OMDAT IK NU THUIS BEN IN PLAATS VAN OP KANTOOR?

    Ja dit is alleen mogelijk als u een afspraak maakt binnen dezelfde bandenspecialist groep als waar uw banden nu liggen.

  • SCHADEHERSTEL

    MIJN AUTO HEEFT SCHADE. WAT NU?

    Meld de schade bij Arval, vervolgens bekijken we samen bij welke herstellocatie we de auto gaan onderbrengen. Vrijwel al onze herstelpartners zijn open en uiteraard hebben onze servicepartners de nodige hygiënemaatregelen getroffen. Heeft u de schade al bij Arval gemeld, neem dan contact op met een van onze partners om de schade te laten herstellen.

    WELKE HYGIENEMAATREGELEN NEMEN JULLIE SCHADEHERSTELPARTNERS?

    Alle partners volgen de RIVM-richtlijnen of nemen zelfs extra hygiënische maatregelen, zoals het gebruik van handschoenen en stoel- en stuurhoezen, en het desinfecteren van sleutels en handgrepen. Daarnaast bieden de schadeherstelpartners ook een haal- en brengservice voor de auto’s.

    MIJN AUTO HEEFT RUITSCHADE, MOET IK DAT NU LATEN REPAREREN/VERVANGEN?

    Onze glasherstelpartners zijn gewoon bereikbaar voor het plannen van een afspraak voor reparatie en/of vervanging. Neem contact op met een van onze partners voor het plannen van een datum en locatie. Uiteraard hebben onze partners de nodige hygiënemaatregelen getroffen.

    KwikFit           0800 7007

    Autotaalglas   0800 0828

  • PECH ONDERWEG

    ALS IK TOCH MET DE AUTO WEG MOET EN IK KRIJG PECH, WORD IK DAN GEWOON GEHOLPEN?

    Ja, Arval Assistance is goed voorbereid op verschillende scenario's en blijft haar dienstverlening zo normaal mogelijk uitvoeren. Houd rekening met de hygiënemaatregelen: zorg voor onderlinge afstand, schud geen handen en ontsmet contactoppervlakken.

  • LEVERING NIEUWE AUTO

    WORDT MIJN NIEUWE LEASEAUTO NOG AFGELEVERD?

    De aflevering van nieuwe leaseauto’s gaat vooralsnog gewoon door. Zonder tegenbericht neemt de leverende dealer ongeveer een week voorafgaand aan de verwachte leverdatum contact met je op voor het maken van een afleverafspraak. Bij de aflevering worden uiteraard extra hygiënemaatregelen getroffen.

  • INLEVEREN OUDE AUTO

    KAN IK MIJN OUDE LEASEAUTO INLEVEREN ALS IK MIJN NIEUWE AUTO KRIJG?

    Zonder tegenbericht kan dat. Is de oude leaseauto ook van Arval, kijk dan voor de richtlijnen bij het inleveren in de My Arval Mobile app

  • BEREIKBAARHEID

    HOE IS ARVAL BEREIKBAAR?

    Arval is via de normale kanalen bereikbaar: bel, mail, chat of WhatsApp met ons driverteam. De contactgegevens staan bovenaan deze pagina.